Vektoppgang :-)

Vimso84

Glad i forumet
Hei :-)

hvordan går det med vekten? Går dere fint opp i vekt? :-) har selv gått opp 2,2 kg men dette er Nr tre så er mer bevist på hva eg spiser å så har eg svangerskapsdiabetes så eg bruker insulin å da går man ikke så fort opp i vekt!! Men jente Nr 1 gjekk eg opp 29 kg jente Nr to gjekk eg opp 6 kg men der hadde eg også svangeskapsdiabetes!! Hadde det nok med Nr ein også men det blei ikke oppdaget!!

Opp 1 kilo fra startvekt. Gikk ned litt i starten pga kvalmen :)

Har gått litt opp i vekt, ja. Tenker at det har lite for seg å sammenligne med andre, da vi alle har ulike utgangspunkt:)

Jeg har enda ikke begynt å gå opp igjen.
Går fortsatt ned i vekt. Har gått ned 13kg til nå, og enda ikke stabilisert seg.

Har gått opp 8 kg her. Vanvittig mye synes jeg selv. Trolig må potetgull, og mye usunne middager (tre første måneder) ta skylden for dette. Noe pga. baby slevfølgelig, men dessverre så har kosten mesteparten av skylden. Stabiliserte seg når jeg ble bedre heldigvis. Ikke gått opp mye fra uke 12.

0,5 kg fra start og gikk litt ned før jeg gikk opp :happy:er 17+2, så er vell de neste ukene det meste kommer.

Veide meg tidligere i uken, og var 1 kg unna startvekt. Hadde en kjip start med mye kvalme de første månedene. Men har tatt det igjen med mye "tullemat" etter at formen ble bra. Har liksom feiret i lang tid over at formen endelig tålte mat, haha. Så om jeg ikke skjerper meg går det vel gale veien. Husker ikke hvor mye jeg gikk opp i første svangerskap, men tror muligens at det var et sted mellom 15 og 20 kg. Og jeg gikk det ikke av meg like lett som jeg trodde jeg skulle gjøre.

3 kg unna startvekten, men går veldig fort oppover nå:) ikke rart når matlysten er på topp igjen :D

Veier meg kun før JM-kontroll, og for 3 uker siden var jeg 1 kg under startvekt!

Gått å se at andre også har gått opp! Jeg sliter litt med å venne meg til stadig nye og høyere tall på vekta, enda så normalt og nødvendig det er. Har nok spist litt mye godteri og søtsaker i det siste, så skjerpings på den fronten. Vil jo gi babyen et best mulig utgangspunkt, og da kreves sunn, næringsrik mat. Har gått opp ca fire kg (ingenting første 12 uker). Er nå 20+6, så litt over halvveis. Normalvektig i utgangspunktet, så det er mellom 8 og 15 kg det er vanlig å legge på seg. Håper det blir rundt der en plass til slutt :)

Sist fløy vekta opp, har ikke gådd ned alt igjen. Nå gikk jeg ned noen få kilo første ukene, og nærmer meg nå startvekta igjen.

gått opp 4 kg de siste 7 ukene. Akkurat bikket over startvekten. Har spist dobbelt med pålegg for å få i meg nok energi. Blir fort mett for tiden så godt å høre vekten varierer. 21 uker på vei

På vei mot startvekt, men en del igjen! Gikk ned 14kg fra startvekt de første 17 ukene pga hyperemesis, men har fått på meg 1,4 kg nå de siste tre ukene. Er 20+1 i dag:)

Back
Topp