Vektoppgang

Arya31

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Flere som sprenger vekta i disse dager? Jeg trodde det var vanlig at det stagnerte de siste ukene, men jeg har gått opp ca 7 kg den siste mnd.. synes det er mye da jeg totalt har gått opp 12 kg gjennom hele svangerskapet. Har litt vann i kroppen tror jeg, men er ikke så veldig plaget. Ser ikke ut til at jeg har gått opp så mye i fett heller. Ser ganske lik ut sett bort i fra magen.

Jepp, sprengt vekta! Veier normalt rundt 54 kg og nå viser vekta 84kg! 30 kg det!! Mye vann, ikke fått på meg sko på 6 uker. Herre min hatt jeg har en jobb å gjøre i permisjonen!

Nærmer meg tresifra nå, ja, veide såvidt over 70 ved start. Sist gikk jeg opp 34 kg, og alt rant av innen første halve året etter fødsel, så jeg stresser ikke så mye med det.

Har gått opp 20kg+ men di siste kg er vann i lange baner:-( men med trilleturer og litt styrke etterhvert pluss å normalisere kostholdet igjen vil nok gjøre att jeg kommer meg ned på 60-tallet igjen :-)

Jeg har gått opp 11 kg. Jeg har ganske mye vann i kroppen da

er på startsvekta mi, gikk ned 7 i starten.. er tynnere enn noen gang i lår rompe armer så det jeg har lagt på meg er meste baby :p
Er nøye med hva jeg spiser, har masse allergier og har 0 sukker i kostholdet, hsr nok hjulpet at vekta ikke har steget masse.
Veldig fornøyd, håper jeg ikke går opp særlig på sluten :) er en veldig aktiv normal vektig liten jente i magen <3

Jeg gikk opp totalt 25kg i svangerskapet, og nå 19 dager etter fødsel har jeg gått ned 17kg allerede. La plutselig på meg veldig mye selv på slutten men var ganske tydelig at mye av det var vann :) det forsvinner fort igjen! :)

Hatt 11kg vektoppgang siden januar, men kun 4kg siden april.. Spiste vekk kvalmen i starten og mista søtsuget etter påsken.. Tror det går litt fortere opp nå, 1kg forrige uke...:-S Foreløpig ikke noe vann, men jeg er jo ekstremt overvektig fra før, så håper det ikke baller seg på for mye nå på slutten... Gutten er jo ganske stor i magen... 3,7kg ifølge sykehuset..og jeg har 3uker igjen til termin :-o

Gått opp 14 kg. Litt vann i kroppen, får ikke brukt ringene mine og skoene er stramme. Men håper ikke på flere kg de knappe to siste ukene ass.

Totalt har jeg lagt på meg 6 kg i dette svangerskapet. Er ikke hoven eller har mye vann i kroppen. Så er veldig fornøyd der :) Har ikke lagt på meg noe som helst de siste to månedene, heller gått ned 1 kg.
Har termin i dag, så håper lille velger å komme snart :)

Jeg har lagt på meg 6,5 kg+- (kjem Ann på kor mykje brød jeg spiser hehe). Sist svangerskap gikk eg opp 15 kg, hvor halvparten kom de siste tre mnd.
Etter fødselen var jeg 4 kg unna start vekten, men i steden for å rase av meg vekt som andre gjør under amme tiden, så sklei matvanene og trening helt ut og la på meg 14 kg i permisjonstiden!!! (Så tilsammen 18 kg øve startvekten) . Siden jeg har vært veldig overvektig tidligere oppsøkte eg hjelp og har hatt oppfølging av poliklinikken for overvekt og fått tilbake gode trening og matvaner, gått ned nesten alt før eg ble gravid igjen. Har under svangerskapet fått god oppfølging slik at jeg skulle spise mest mulig rett men samtidig at babyen fikk det den trengte.
Mål for trening etter svangerskapet er allerede satt, jeg vil ikke i samme felle en gang til :)

Har ikke gått på vekta på 3 uker.. Orker ikke å se på tallene :( sist viste vekta 20 kg+.. Har en del vann, men er nok en del sjokoladekg også..

Sist jeg veide meg hadde jeg gått opp 8 kg fra utgangspunktvekta. Det har egentlig kommet ganske gjevnt.

Har gått opp 20 kg. Samme som sist, så håper det går like fort av igjen :-)

Har gått opp ca 13 kg. Er veldig lita i utgangspunktet, så ser ikke noe mørkt på det. Har sikkert bare godt av det ;) Tror det skal gå greit å gå ned igjen og!

Ca 14 kg opp her.. Er nok me enn bare vann dessverre. Men akkurat nå kjenner jeg at jeg ikke orker å bry meg nevneverdig. Klar for å bli ferdig!! Tre uker til termin.. :confused:

Jeg gikk opp 10 kg, og nå 3 uker etter fødsel har jeg gått ned 8 av de. Satser på å gå ned 8 til - da jeg veide litt for mye i utgangspunktet:P

Jeg driter i vekta og stoler på at kroppen min gjør det som er best for kroppen min! ;-) Antall kilo spiller vel ingen rolle, så lenge det ikke blir helt ekstremt. Personlig er jeg fortsatt i god form og holder meg i aktivitet, på tross av en ganske svær mage :-) Tenker bare at det er ekstra trening med en 12-kilos medisinball på magen ;-)

Back
Topp