Vektoppgang

Mange som veier ofte her altså? Har ikke veid lille her siden helsesøster var her hjemme for 3 uker siden.. Ikke komt meg til helsestasjonen ennå☺️ Men legger på seg gjør han helt klart! Har holdt han når jeg selv gikk på vekta men det blir jo litt utydelig, men fikk en anelse da hva han veier.
 
Mange som veier ofte her altså? Har ikke veid lille her siden helsesøster var her hjemme for 3 uker siden.. Ikke komt meg til helsestasjonen ennå☺️ Men legger på seg gjør han helt klart! Har holdt han når jeg selv gikk på vekta men det blir jo litt utydelig, men fikk en anelse da hva han veier.
Veier ikke så ofte, har veid to ganger og hun er tre uker i dag :) Men helsestasjonen er ikke langt herfra, en fin 15 minutters gåtur, så blir nok en del veiing bare for turen sin del :p
 
Ja hadde selv tenkt meg en tur, kan gå jeg også, 20 min ca, men har liksom gått en annen vei heller☺️ Får se om vi rekker det i morgen før vi reiser bort. Har 6 åringen hjemme så da kan han også få veie og måle seg☺️
 
Mange som veier ofte her altså? Har ikke veid lille her siden helsesøster var her hjemme for 3 uker siden.. Ikke komt meg til helsestasjonen ennå☺️ Men legger på seg gjør han helt klart! Har holdt han når jeg selv gikk på vekta men det blir jo litt utydelig, men fikk en anelse da hva han veier.
Har kun vært innom helsestasjonen en gang her "unødvendig" da jeg var så nysgjerrig på vekten etter en uke med økedager :p ellers har det vært time og barseltreff, men var moro å måle hjemme og så kommer til å gjøre det fremover :) har en digital vekt som viser ett tall etter komma her så får noenlunde greit resultat av å veie meg selv først også med henne :)
 
Har prøvd å veie begge på vekta hjemme og da fikk jeg ikke riktig svar :p
 
Han veide 2965 ved fødsel og var 46 cm lang. På mandag så var han 6 uker, og da veide han 4860 :eek: Men prøvde da også å måle han siden vi var på hs, og jeg strakk han ikke helt ut men målte han til 55,5 cm, så mye av vekta ligger i lengden for han er ikke noe kraftig av seg :) Så spent på å se hvor lang han faktisk er på 12 ukers kontrollen ja :p I bf sin familie så er så og si alle gutta veldig kraftige som små, og det fikk vi erfare med storebror også :p Men Theo har ikke fulgt den trenden enda hvert fall, så tenker at det er fordi han ligner sånn på meg :p
 
Veide 4505 ved fødsel, 4144 ved utreise, 4675 1 uke gammel, å idag på 6ukers så veide hun 6020 :p matvett på madammen ja :p
57 cm lang og :)
Herregud jeg synes min på nesten 4kg var mye å føde og jenta di var en halv kilo mer.....
Pluggen min var 6,2 ved 7/8 uker ca
 
En måned i dag og veide 4050, 900 gram fra fødsels vekta, 1050 fra vi dro fra sykehuset :)
 
6 uker;
Veier: 6140g
Lengde:59.5
 
Målte de lengden på 6 ukers kontrollen? Det gjør de ikke her, var på 6 ukers i dag, og lurer på hvor lang han er. De gjør det ikke før 3 mnd pga det ikke er bra for hoftene å strekke de ut. Jeg skal prøve måle selv sånn når han en gang strekker seg ut selv. ☺️
B
Veide 3350 ved fødsel, nå 4900
 
På 6 ukers kontrollen veide hun her 4620gr :) måler ikke lengde her da de ikke strekker på de.
Målte hjemme selv når hun sov dypt, da det ikke er "motstand" i beina da, uten å strekke og da målte hun 56cm :)
 
Startvekt 3,4 ned 3,1 og så opp til 4,540 er fire uker og 1 dag gammel :)
 
Min er 6 uker I morgen og veier ca 4,4 kg. Veide 3380 g ved fødsel :) skal på 6 uker kontroll på torsdag. Men veier flere ganger om dagen nå fordi han blir ettersonda (er innlagt på sykehuset med rs-virus).
 
Back
Topp