Vektoppgang

Sandra1987

Glad i forumet
Jeg var hos legen i går og fikk vite at jeg har lakt på meg 3kg!! Siden sist kontroll (altså på to uker!!) Synes dette var mye! Jeg har spist slik jeg alltid har gjort og jeg spiser lite snop for det frister ikke i det heletatt! Blir litt lei meg for nå har jeg nådd den vekten jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle over.. Føler meg bare diger og fæl.. Når jeg ser meg selv i speilet avkledd synes jeg ikke jeg ser tjukk ut, men all min overflødige vekt legger seg på hoftene :(:( Jeg er nok det de kaller en pære fasong.. Er det flere som har lakt på seg nå på slutten? Med sønnen min gjorde jeg også det, men da var jeg større og hadde et usunt kosthold. Masse vann i kroppen hadde jeg også. Nå har jeg bare litt i anklene og fotbladene.. Jeg skjønner ikke helt hvor den ekstra vekten kommer ifra:confused: Lillegull har da ikke hatt så stor vektøkning de siste to ukene så det er ikke ifra henne. Uff, jeg klager fælt nå.. Måtte bare få ut litt frustrasjon..
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har lagt på meg lite.... Skulle ønske det var mer. Forrige gang gikk jeg opp 10 kg, nå har jeg gått opp 5,5 kg for hadde gått ned igjen nå ved siste kontroll. Selv om jeg har spist mer. Forbrenningen min øker bare... :confused:

Bedre å ha noe å gå på, om du tenker på amming og tiden etter fødsel. Jordmor er usikker på om jeg vil klare å amme denne gangen siden jeg ikke har fått ekstra fettlag. Og sist raste jeg ned i vekt.

Så det er ikke bra å være for tynn heller. Du kommer til å være glad for kiloene om du skal amme. Skal jeg amme må jeg spise ennå mer igjen...

Husk at graviditet forandrer kroppen, men den foranandrer seg også tilbake! :)

Di siste ukene kan baby legge på seg 200g i uka leste jeg på ukes info fra BV en gang... å vannmengde kan jo variere fra uke til uke, er ikke nødvendigvis fett som kommer på..

Men jeg skjønner hva du mener.. Når jeg.gikk på vekta hos lege sist var d litt son stooooop følelse... synes d holdt mer enn nok. . Sist svangerskap la jeg på meg 6kg totalt. Denne gang d dobbelte og vel så d.. Rart d er så ulikt fra gang til gang. .

Jeg har alltid lakt på meg mye. Første gang la jeg på meg 18kg. Var da veldig tynn ifra før og de kg bare forsvant av seg selv ila et par mnd. Andre gang la jeg på meg 23kg! Trøstespiste mye og hadde det en del vanskelig. Det tok lang tid før jeg fikk av meg de kiloene og mye hard trening.. Denne gangen har jeg spist sunt og notmalt hele veien. Har vært fornøyd med vekt oppgangen hele veien, men nå.. Nå har jeg fått celulittene tilbake og ei diger rumpe.. Uff..Amming har aldri gjort vektnedgangen min noe lettere. Bare trøtt og helt i ammetåka.. Men jeg forstår hva dere mener. Er vel jeg som har en dårlig dag og er lei.. Måtte de neste to ukene fly av sted veldig fort!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Uff, føler med deg. Sist gang gikk jeg bare opp 10kg. Denne gangen tør jeg ikke engang se på vekten. Det har blitt ganske mange kg..

Jeg også sammenligner med sist :( Det er ikke lurt... :p
Kroppen har jo forandret seg en del og jeg veide jo mindre ved start den første gangen. Totalt gikk jeg opp 11 det første svangerskapet. Jeg har holdt meg greit denne gangen helt til jeg plutselig på 4 uker hadde gått opp 5 kg!
Heldigvis er noe vann men allikevel - kjempe deprimerende :( Armene mine og låra mine... Hat på dem...
Gruer meg til neste torsdag - da er det jordmor igjen og den helsikes vekta!!!....

Jeg er 5 kilo lettere enn når jeg ble gravid :D synest virkelig synd på dere som ligger på dere mye...men husk at det er nok vekke allerede kort tid etter fødselen :) hold ut,et par uker igjen så får vi alle kroppen vår igjen :D

jeg har selv gått ned 8 kg.. må bruke lang tid på maten min(gjerne 1 time) .. for her har alt kommet i retur så godt som hele svangerskapet..men TRO meg JEG har ikke vondt av det .. :P

Jeg gikk helldigvis fort ned igjen sist, men ingen garanti for at denne gangen blir lik. Ingenting ved disse svangerskapene har vært like. Men krysser fingrene:)

termin 21.07.2013

Jeg har gått opp 15 kilo nå, men håper at mye av det er vann. Gått opp en kilo i uken de siste ukene, men håper det stopper litt opp snart.

At jeg må ta det med ro og er veldig inaktiv om dagen hjelper jo ikke akkurat.

Blir andre boller når knotten er født :)

Termin 17. juli :)

Back
Topp