Vektoppgang

Meg87

Blir kjent med forumet
Jeg har lagt på meg 6 kg og er 20 uker på tirsdag. Synes dette er litt mye jeg, har nå bikket 60 kg.. Andre som har lagt på seg mye?? Vet at mange går ned i vekt når de spyr, mn til dere som ikke bare spyr, hvor mye har dere gått opp?? Lurer på om jeg spiser litt for mye usundt :S
 
Jeg har gått opp ca 5-6 kg og er bare i uke 16, men bekymrer meg overhodet ikke. Må spise det jeg har lyst på -når jeg har lyst på- for å gjøre dagene levelige. Er ikke så fiksert på vekt...
 
Jeg har ingen anelse i det heletatt! 

Vekta er enten tom for batterier eller ødelagt :P Får se om vi får titta på det en dag haha 
 
Hahaha sku ønske mi vekt og var ødelagt! ;P
 
Gått opp 3 kilo. Tenker ikke noe særlig på vekta, men jeg begrenser sukkerintak denne gang, siden jeg får store barn:-) gikk opp 16 kilo sist.
 
Det er nok mange av oss som har gått opp mer enn det, meg selv inkludert.
Bekymrer meg absolutt ikke, har et variert og sunt kosthold. Vi er forskjellige alle sammen, den viktigste er jo den lille i magen  <3
 
*Kremt*
Har gått opp *kremt* 9 kg.... og er litt over 16 ++ uker....
Nå var jeg veldig tynn fra før da, men så lenge det ikke øker like mye, like fort resten av svangerskapet, er jeg ikke bekymret.
Min mor gikk opp 20 kg både med meg og bror min (25kg med minstemann)
så regner med jeg kommer rundt der jeg også
 
Jeg har gått opp 4-5 kg og er 20 i morgen. Men føler den ikke har økt så mye i det siste.
 


Meg87 skrev:
Jeg har lagt på meg 6 kg og er 20 uker på tirsdag. Synes dette er litt mye jeg, har nå bikket 60 kg.. Andre som har lagt på seg mye?? Vet at mange går ned i vekt når de spyr, mn til dere som ikke bare spyr, hvor mye har dere gått opp?? Lurer på om jeg spiser litt for mye usundt :S


Du veier ikke mye fra før da, så syns ikke du skal uroe deg så lenge du spiser passelig sunt! 6 kg er ikke mye, mye er vesentlig mye mer i mine øyne! Husk at vekta skal stige godt i disse mnd for de aller fleste av oss!!
Jeg skal ikke si hva jeg har gått opp i denne tråden, for da virker svaret mitt bare dumt, men så veier jeg ganske mye mer enn deg fra starten av, så det kan uansett ikke sammenlignes:) 
 
Takk for beroligende svar!! Dere er bare helt supre! :) Kanskje vekten er helt grei, var bare jordmor og som målte livmoren min å sa den var litt stor, mn fosteret er normalt. Har fått god mage så føler mg bare litt småfeit :P mn er koselig og ;) mn spiser ikke så sundt så må vel prøve å legge om kosten litt og tenker jeg!
 
Selv om livmora di er stor betyr ikke det at vekta er helt på tur, det betyr bare at livmora di vokser godt (livmora veier igrunn ikke så mye, så den spiller ikke inn så mye på selve vekta, så ikke noe grunn til å sette det opp mot hverandre)
Kos deg med magen som vokser, man føler seg som et telt en periode, men plutselig er det en skikkelig babykul der!! *gleder meg*
 
Ikke gått opp noe enda, men har mye å gå på, for å si det sånn!
 
Back
Topp