Vektoppgang ved bruk av Cerazette

Rara

Gift med forumet
Dere som har lagt på dere pga carazette, kom det plutselig eller gradvis? Hvor mange kg var det snakk om?
Har dere opplevd mange andre bivirkninger med den?
Har hatt pillene liggende i over to mnd nå, men tørr ikke ta dem pga mulige bivirkninger...[:-]
 
ingen vektøkning eller andre bivirkninger på meg i allefall [:)]
 
fikk forresten "mensen" 1 uke etter at jeg begynte, men den har jeg ikke sett noe mer til på ca 3 måneder nå [;)]
 
Så bra! Mulig jeg tror det er vanligere å få bivirkninger av de enn det er da?
 
 
gikk vel 2 mnd før det plutselig raste på i løpet av et par uker....jeg tålte den ikke i det hele tatt-fikk et forferdelig humør og ble agressiv og fikk superkort lunte, ikke noe særlig hyggelig å bo sammen med[&:]
 
Det de mener med vekt oppgang er ett par kg i førsten noe som går vekk så fort kroppen er vant til pillene.
Er ikke som om du kan legge på deg ti kg for godt pga ppiller.
Det er bare en myte. Er bare jenter som ikke vil innse at de legger på seg av seg selv.
 
Som legen min sier[;)]
Noe jeg er helt enig i. Vet om ei som veide 60kg for ti år sia å veier 100 nå og ho sier det er pillene sin skyld...Det er jo bare bullshit..
 
Jeg har brukt cerazette i noen mnd nå og merker ingen bivirkninger,
og vekta går bare nedover her.
 
Her tålte jeg de ikke[:'(]
Fikk akutte smerter i magen, inn og ut
av sykehus, lege og legevakt.
Endte opp med at jeg gikk opp 30kg på 3mnd
og jeg spiste faktisk ingenting.
 
Men var jo den møkkalegen jeg HADDE til fastlege sin
skyld egentlig!
Får når en har slike smerter SKAL ALL medisin kuttes
ut hvis de ikke er livsnødvendige[:@][:@][:@][:@]
 
ORIGINAL: NurseBabyG

går ned enda jeg, selv om jeg bruker cerazette.
ingen blødninger, ingen humørsvingninger, ingen bivirkninger[:)]

Samme her! Kom imm i en bikini og en kjole jeg ikke har kunnet bruke på flere år i dag. Er SÅ fornøyd!
 
ORIGINAL: Batriq

ingen vektøkning eller andre bivirkninger på meg i allefall [:)]
 
fra felleskatalogen:
 
Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Kvalme. Hud: Akne. Psykiske: Humørsvingninger, nedsatt libido. Urogenitale: Uregelmessige blødninger, amenoré. Øvrige: Hodepine, vektøkning, brystspenning. Mindre hyppige: Gastrointestinale: Oppkast. Hud: Alopeci. Urogenitale:Vaginitt, dysmenoré, ovarialcyster. Øvrige: Vanskeligheter med å bruke kontaktlinser, tretthet. Sjeldne (<1/1000): Hud: Utslett, urticaria, erythema nodosum.
 
hos meg har vekta mi stabilsert seg og ser lite og ingenting den berømte røde annet enn en dag i mnd.
og har heller ellers ingen bivirkninge av noe slag.
så må si meg heldig med den ja
 
ORIGINAL: Lotten

fra felleskatalogen:

Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Kvalme. Hud: Akne. Psykiske: Humørsvingninger, nedsatt libido. Urogenitale: Uregelmessige blødninger, amenoré. Øvrige: Hodepine, vektøkning, brystspenning. Mindre hyppige: Gastrointestinale: Oppkast. Hud: Alopeci. Urogenitale:Vaginitt, dysmenoré, ovarialcyster. Øvrige: Vanskeligheter med å bruke kontaktlinser, tretthet. Sjeldne (<1/1000): Hud: Utslett, urticaria, erythema nodosum.


 
Var det jeg leste[8|]
Tror faktisk ikke jeg tørr å ha i meg de der jeg!
 
ORIGINAL: Rara

ORIGINAL: Lotten

fra felleskatalogen:

Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Kvalme. Hud: Akne. Psykiske: Humørsvingninger, nedsatt libido. Urogenitale: Uregelmessige blødninger, amenoré. Øvrige: Hodepine, vektøkning, brystspenning. Mindre hyppige: Gastrointestinale: Oppkast. Hud: Alopeci. Urogenitale:Vaginitt, dysmenoré, ovarialcyster. Øvrige: Vanskeligheter med å bruke kontaktlinser, tretthet. Sjeldne (<1/1000): Hud: Utslett, urticaria, erythema nodosum.




Var det jeg leste[8|]
Tror faktisk ikke jeg tørr å ha i meg de der jeg!

 
 
Ser ikke bra ut, dette! Jeg gikk på de i tre-fire uker, men slutta fordi jeg fikk humørsvingninger og mista sexlysta helt! Synes liksom vitsen er ute da..
 
har gått på de i 3 måneder nå. Har ikke merket til
mange bivirkninger. Har gått opp et par kilo, men
det kan også komme av at vi har koset oss litt i ferien
nå.
Mensen hadde jeg ca 1 uke etter oppstart, ikke sett
noe til den etter det[:D]
 
begynte på de for 4-5 uker siden og blødd siden det. Hatt 1-2 dager eller noen timer der eg ikkje blør tilsammen. Holder på og bli gal av det, endelig tror eg er ferdig med og blø så begynner det kjapt igjen [:@]
skal til legen for og få nye
 
ORIGINAL: ActionPaction

jeg begynte med dem og fikk alle mulige bivirkninger. elendig humør, vondt i hodet, evigvarende blødning osv.

kutta dem ut i tre uker og begynte på igjen fordi jeg ikke fant noe bra alternativ (og kom meg aldri til legen for å få noe nytt heller...). da jeg begynte på dem for andre gang merket jeg ingen bivirkninger. har ikke lagt på meg, har ikke hatt noen blødning (ikke mens, ingenting!) og alt fungerer utmerket.

 
hmm så rart!
Jeg har vel egentlig bestemt meg for at jeg ikke tar sjansen.. Får fortsette med annen prev. til jeg kan tilbake på p-pilla jeg brukte før..
 
Har ikke lagt på meg, tror jeg.. (Har ikke vekt, men tror ikke jeg har det...[8D]). MEN jeg bør jo f... meg hele j.... tida!!!![:@] Så nå er jeg dritt lei. Har brukt de i ca 2,5 mnd. Gikk greit inntil ca en mnd siden, men den siste mnd har jeg hatt mensen eller hva faen det er så og si sammenhengende. Så tror ikke jeg gidder så mye lengre. Tenkte å ta ferdig brettet jeg er på nå, men hvis det ikke gir seg tror jeg at jeg driter i hele pilledriten. Men aner jo ikke hva jeg skal bruke i stedet, da...[8|]
 
You must log in or register to reply here.
Back
Topp