Vektoppgang = stress!

Jegerfruen

Forelsket i forumet
Junilykke 2020 ♡
Hei alle sammen! :happy:

Er det flere inne her som har lagt på seg mye i tidligere svangerskap?
Kjenner allerede at jeg blir litt stresset når jeg tenker på vektoppgang i svangerskapet.. I forrige svangerskap gikk jeg opp 28 kg, noe som virkelig var tungt. Det førte bla til at jeg mistet litt gleden av å være gravid, spesielt da mange tok seg den friheten og kommenterte hvor stor jeg var! :( Har i den siste mnd hadd NULL energi, og har ikke turt å stå på vekta enda:facepalm:

Jeg føler på dette!
Gikk opp 30 kg i forrige, og 15 av de kom kjapt pga svangerskapsforgiftning.
Alt gikk jo av med en gang. Men jeg litt overvektig fra før, så blir så utrolig tung.
Jeg vet de sier jeg helst ikke skal gå opp mer enn ca 9 kg, men jeg har jo ikke overskudd til å trene.
Synes det er veldig slitsomt!

Går også opp en god del. Gikk fra 54 til 74 med eldste, og 48 til 78 med mellomste. Spent på denne. Har gått opp 4.9kg hittil men virker å ha roet seg.

Har også litt for mye, ikke tid til å trene og hol på div for så å bli uggen osv!! Så første legen sa, du spiser ikke for to. Bør ikke legge på deg mer enn 8-10kg...
o_O
Så jeg tørr ikke på vekta altså, huff...

Jeg også gikk opp 30 med sistemann:sorry:
Veier 65 i utgangspunktet. Slet i 1 år med å få det av meg. Så håper jeg klarer å holde vekta litt i sjakk med trening og minimalt med sukker denne gangen:dead:

Jeg har bare bestemt meg for å ikke legge på meg mer enn nødvendig. Veier meg hver morgen og justerer inntaket. Prøver å få gått mine 10000 skritt pr dag + minimum 2 økter styrke pr uke.

Jeg har lagt på meg mellom 20-30 med alle mine tre. Det er altfor mye.. men skal sies at jeg ikke slet med kvalme da, og hadde cravings på sjokolade(spiste 150-200 g ca annenhver dag). Nå er jeg kvalm og orker ikke tanken på sjokolade. Så det er jo «bra».. :rolleyes:

La også på meg mykje - 25 og 27 kg. Forsvant med begge to innen et år, men er ikkje så veldig artig å lure på om en kjem til å bikke 100... Har lite overskudd til å få trent noko særlig, er framleis på ca vanlig mat inntak - blir spennande å vege seg på TUL. Har ikkje vekt sjølve, så lever i lykkelig uvitenhet om nøyaktig vekt til ei kvar tid :)

Jeg gikk opp 20-25 kg med første. Endte opp over 100. Tenkte å prøve sv.dia.diett fra start nå!

Jeg gikk opp 35 kg med første.. 35 der altså. Svangerskapsforgiftning, 19 år og 105 kg dagen jeg fødte. Det var så vanvittig tungt. Men nå er jeg 31, trener 3-5 ganger i uka og spiser bra. Jeg er mest "redd" for forandringen og litt redd for vektoppgang. Jeg har strevd i hele mitt voksne liv med både kropp og vekt og endelig nå de to siste årene "funnet min vei". Jeg har gått ned masse, men blir jo selvfølgelig ikke fornøyd men jeg har lært meg å akseptere det. Og nå skal kroppen igjennom en hel forandring jeg ikke har noe kontroll på og kroppen vil aldri bli som før igjen. Det skremmer meg litt.

Men forrige svangerskap ga jeg faen i kosthold. Gjorde meg ingenting å drikke vaniljesaus med oboy til kveldsmat liksom :wideyed:
Nå kunne det virkelig ikke falt meg inn. Koser meg masse på lørdager med det jeg vil og spiser sunt resten av uka. Det er livet mitt og nå er det enda viktigere enn før med bra kosthold, jeg gror jo en baby! :excited001

Gikk opp 16 med storbror som var helt ok. Alt untatt 2-3 kg forsvant innen ett år. Men lillesøster gikk jeg opp 24. Nå er 21 kg borte 8 mnd etter fødsel og er igjen gravid. Foreløpig ikke gått opp men er bare 4-5 ish uker på vei.
Vært kvalm i alle svangerskap og å spise regelmessig er det eneste som har hjulpet. Med lillesøster ødela bekkenløsningen for mye av bevegelsen så da kommer kg fort. Satser på litt mindre kg denne gange :p

Jeg er på tresifra ved start, så... Gikk opp 5 kg i forrige svangerskap, det var jeg veldig fornøyd med :) Håper å holde meg på samme linja denne gangen også!

Jeg er på tresifra ved start, så... Gikk opp 5 kg i forrige svangerskap, det var jeg veldig fornøyd med :) Håper å holde meg på samme linja denne gangen også!
Ikke så veldig langt unna tresifra jeg heller nå. Håper at mine små daglige gåturer og det å prøve å spise sunt gjør at jeg ikke går opp så mye. Gikk vel opp 9kg med forrige.

Back
Topp