Vektoppgang så vektnedgang og klag -liten utblåsning

Mini Marihøna

Forelsket i forumet
MayDay2021
Et innlegg uten mål og mening, men er det flere enn meg som har gått opp i vekt raskt i begynnelsen av svangerskapet (gikk opp 6-7kg på under 2 uker) for at kvalmen står på for fullt og får ikke i meg like mye mat som jeg ellers ville, gikk i veldig ensidig mat bestående av ostehorn med ost i mikroen til hvert måltid foruten lunsj på jobb som var ei skive brød. Har gått ned igjen litt over 5kg og hadde til første jordmortime "gått opp" 1,6kg (med klær). I realiteten har jeg jo egentlig gått ned i vekt og ikke blitt tatt seriøs med kvalmen og vekten av hverken jordmor eller fastlege. Har slitt på å holde maten nede og med spiseforstyrrelse i baggasjen er det veldig sårt og bli påminnet en tung tid fra fortiden nesten hver dag. Var hos en annen lege nå onsdag ettersom min fastlege ikke hadde ledig, og han synes det var merkelig at de ikke har tatt opp disse "røde lysene" og hjulpet meg med kvalmestillende eller ville sette opp kontroll tidligere enn om en måned for å følge opp med vekten og om den fortsetter å dale eller holder seg stabil på et vis. Ettersom det ikke var min fastlege kunne han ikke sette opp ny time hos han, men han ville veldig gi meg en sykemelding fordi det påvirker meg veldig og svimler mye. Takket nei og angrer litt, men jeg jobber som kokkelærling og har hatt en del sykefravær allerede pga syke barn og sykdom selv der dem ikke ville ha meg på jobb. Er jo et yrke med mye ståing og gåing og "tunge" løft og har gjentatte ganger måttet sette meg oftere enn pausene for å ikke besvime og prøve få i meg væske som holder seg nede.

Har jordmortime 7. Desember og det er min neste fridag i ukedag på jobb. Arbeidsgiver har tilbudt jordmor på arbeidsplassen, men det kan ta tid før hun også har ledig for samtaler pga corona. Er så usikker på hva jeg burde gjøre.

Hvis ikke nåværende jordmor tar dette seriøst, hadde jeg byttet jordmor med en gang. Når du har tidligere historikk som din så må du tas alvorlig tenker jeg ❤

Hvis ikke nåværende jordmor tar dette seriøst, hadde jeg byttet jordmor med en gang. Når du har tidligere historikk som din så må du tas alvorlig tenker jeg ❤
Er dessverre bare en jordmor i kommunen. Hun går av igjen i januar ettersom hun er vikar for hun som egentlig er her så skal heldigvis bare en gang til til henne. Har fått tilbud om jordmor gjennom jobben ettersom jeg er lærling på sykehus og har takket ja til dette. Håper bare det ordner seg relativt raskt. Jordmoren jeg var hos spurte mye om fortiden ettersom jeg har slitt psykisk og hun mente det var viktig å ta med videre.. blir jo litt feil når hun igjen ikke tar alvor når jeg kommer med åpne kort på bordet.

Back
Topp