vektoppgang pr mnd

*Carine*

Elsker forumet
var det ikke en her som hadde en sånn tabell på hva som er snitt vektoppgang til forskjellige uker i svangerskapet her?

Jeg hadde gått opp 500 gram fra uke 14 til uke 16. Hadde det bare fortsatt sånn[8D]

jeg fant den selv.

ke 5 - 2,3 kg
Uke 7 - 2,6 kg
Uke 10 - 3 kg
Uke 13 - 3,5 kg
Uke 15 - 4 kg
Uke 17 - 5,6 kg
Uke 20 - 6,2 kg
Uke 23 - 7,2 kg
Uke 25 - 8,2 kg
Uke 27 - 9,3 kg
Uke 30 - 10,3 kg
Uke 33 - 11,3 kg
Uke 35 - 12,2 kg
Uke 37 - 13 kg
Uke 40 - 14 kg

ORIGINAL: maltesers

Jeg hadde gått opp 500 gram fra uke 14 til uke 16. Hadde det bare fortsatt sånn[8D]

jeg har begynt å trene litt og kutte ut snop, og har gått ned en kilo. Så da er jeg på 3 kilo opp til nå, (uke 19 imorgen) så da kan jeg vel ikke klage foreløpig

Jeg blei ikke veid før uke 14, og ikke har jeg vekt hjemme, men tror ikke jeg har gått opp så mye, men jeg har riiimelig mye å ta av, så håper jeg slipper å gå opp så mye!

Jeg har gått ned 4 kg og syns det er helt greit...midjen har kommet bedre frem og magen ser ut som en babymage :-)
enig med deg maltesers, man må jo på død og liv ikke gå masse opp i vekt om man har noe ekstra fra før, da
blir det bare ekstra masse å kvitte seg med etterpå!...-og DET er ikke lett. Babyen legger jo på seg uansett når den spiser av mine reserver...
Mine kg raste nemlig IKKE av under amming, slik det gjør på mange heldige *sukk*

ORIGINAL: bellybutton

Jeg har gått ned 4 kg og syns det er helt greit...midjen har kommet bedre frem og magen ser ut som en babymage :-)
enig med deg maltesers, man må jo på død og liv ikke gå masse opp i vekt om man har noe ekstra fra før, da
blir det bare ekstra masse å kvitte seg med etterpå!...-og DET er ikke lett. Babyen legger jo på seg uansett når den spiser av mine reserver...
Mine kg raste nemlig IKKE av under amming, slik det gjør på mange heldige *sukk*

jeg gikk heldigvis ned alt veldig fort sist, men har tenkt det ikke er vits å legge på seg mer enn nødvendig heller. Har nok å ta av jeg og. Sist gikk jeg opp 14 og ned 22 igjen, så tenkte om jeg gikk opp 8 denne gangen og ned 22 etterpå så hadde jo det vært nydelig...hehehe

har gått opp 4 kg jeg.. nok å ta av fra før også[:'(]

Uff... Jeg går bare ned over jeg da... Men jeg klager ikke... Startvekta mi som gravid var på 92 og første ordentlige jm time veide jeg 95. Men de siste gangene hos legen har jeg bare gått mere og mere ned. Ser det på min egen vekt hjemme oxo... Jeg er nå 89 kg.. Så på 14 dager har jeg rasa fra 95 til 89[&:] 6 hele kg på 14 dager var litt mye sa legen. Men han var fornøyd, men sa jeg burde prøve å spise litt mere regelmessig. De siste 14 dagene har jeg spist BARE sundt... Ikke noe mc mat eller noe sånt... Gått mest i salat og fisk hehe...

men lurer jo på hvorfor jeg brått har gått ned så mye i vekt... Ikke trener jeg bevist heller om dagen. Går kansje 3 turer i uka. og de er på en time hver... Men skal jo sier at den uke vi var på ferie gikk vi kjempe masse hver dag... Men så har vi hatt en slapp uke etter det....

Men men...

ORIGINAL: nadja1986

Uff... Jeg går bare ned over jeg da... Men jeg klager ikke... Startvekta mi som gravid var på 92 og første ordentlige jm time veide jeg 95. Men de siste gangene hos legen har jeg bare gått mere og mere ned. Ser det på min egen vekt hjemme oxo... Jeg er nå 89 kg.. Så på 14 dager har jeg rasa fra 95 til 89[&:] 6 hele kg på 14 dager var litt mye sa legen. Men han var fornøyd, men sa jeg burde prøve å spise litt mere regelmessig. De siste 14 dagene har jeg spist BARE sundt... Ikke noe mc mat eller noe sånt... Gått mest i salat og fisk hehe...

men lurer jo på hvorfor jeg brått har gått ned så mye i vekt... Ikke trener jeg bevist heller om dagen. Går kansje 3 turer i uka. og de er på en time hver... Men skal jo sier at den uke vi var på ferie gikk vi kjempe masse hver dag... Men så har vi hatt en slapp uke etter det....

Men men...

Kostholdsendringer[:)]  Er ikke alltid mye som skal til[:)]

Oki... men 6 kg på 14 dager, er ikke det litt vel mye da? Syntes så godt på meg at jeg har gått ned oxo... Spes i annsiktet:O

Kan jo være slik at ungen tar mye fra deg=).

Tror jeg har gått opp 3-4 kg. Har ikke veid meg på et par uker, dog^_^. Var på 62 da jeg ble gravid, og nå er jeg vel på 65-66.

ORIGINAL: *Carine*

jeg fant den selv.

ke 5 - 2,3 kg
Uke 7 - 2,6 kg
Uke 10 - 3 kg
Uke 13 - 3,5 kg
Uke 15 - 4 kg
Uke 17 - 5,6 kg
Uke 20 - 6,2 kg
Uke 23 - 7,2 kg
Uke 25 - 8,2 kg
Uke 27 - 9,3 kg
Uke 30 - 10,3 kg
Uke 33 - 11,3 kg
Uke 35 - 12,2 kg
Uke 37 - 13 kg
Uke 40 - 14 kg

hjelpes.. blir litt skremt når jeg ser sånt.... jeg gikk først opp to kg, og så ned tre kg. regner med denne tabellen er mest for normalvektige? jeg er pr i dag èn kg overvektig. når jeg var hos jordmor sist sa hun at jeg måtte legge på meg minst 8 kg de neste ukene av svangerskapet.

Hvorfor må du legge på deg såpass?

Trodde forresten den greia var gjennomsnitt?

oooooh, den var jeg glad du dro frem, har gått opp en del kg på kort tid nå, men ser jeg ligger under gjennomsnittet for min uke....phuuuu

jeg gikk opp 3kg fra uke 6 -10 så gikk jeg ned de 3kg igjen når jeg begynte å spy hver dag pga kvalme..fikk nesten ikke i meg noe mat..ligger nå på samme vekt som jeg gjorde før jeg ble gravid men føler jeg har fått mer fett over hoftene og på magen[;)]
håper det jevner seg mer ut etterhvert[:D]hater virkelig de håndtaka for de er så vanskelige å få bort etterhvert[:'(]

håper jeg ikke går opp så masse men er vel blitt flink til å unna meg ekstra godt nå som jeg er gravid..fy fy[8|]mamma gikk opp 20kg med meg så blir vell en del på meg også men så har jeg jo litt å ta av fra før..håper det hjelper litt [;)]

ORIGINAL: *Carine*

jeg fant den selv.

ke 5 - 2,3 kg
Uke 7 - 2,6 kg
Uke 10 - 3 kg
Uke 13 - 3,5 kg
Uke 15 - 4 kg
Uke 17 - 5,6 kg
Uke 20 - 6,2 kg
Uke 23 - 7,2 kg
Uke 25 - 8,2 kg
Uke 27 - 9,3 kg
Uke 30 - 10,3 kg
Uke 33 - 11,3 kg
Uke 35 - 12,2 kg
Uke 37 - 13 kg
Uke 40 - 14 kg

Den tabellen tror jeg ikke stemmer, man går jo ikke opp 4 kg de første mnd, babyen + fostervann osv veier jo ingenting da nesten i uke 15.

denne tabellen likte jeg[:D][:D][:D]
sist jeg var gravid gikk jeg opp over 23 kg, og synes liksom jeg har gått opp mye denn gangen også, men ser at jeg ligger noelunde der jeg skal være. Jippi!!!
Da håper jeg at jeg forsetter slik skjemaet viser og holder meg til 14 kg denne gangen....det er mye nok[:D]

ORIGINAL: Jaybird

Hvorfor må du legge på deg såpass?

Trodde forresten den greia var gjennomsnitt?

tror hun sa det fordi hun var bekymret for meg.. jeg klarte en stund ikke å få i meg noe mat nesten, var kvalm, svimmel og spydde. når jeg var hos henne sist fortalte jeg at jeg klarte å spise nå, men ikke så mye som før. var da hun sa at jeg måtte legge på meg tilsammen 8 kg. syns det høres lite ut jeg egentlig... sist gikk jeg opp litt over 30 kg (!), og da forsvant 20 kg ganske kjapt etter fødsel faktisk - og jeg så ikke såååå kjukk ut. hadde ekstremt mye vann i kroppen da [;)]. håper at når ungen har kommet ut og jeg har amma noen mnd og går på vekta og at den viser det magiske tallet 70 - hehe! jeg er ganske høy, så kan ik veie mindre enn det.

Back
Topp