Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvor mye "skal" en baby på 4-5 måneder legge på seg i uka?
Fullammer du? Det jeg iallfall har lært er at babyer vokser i rykk og napp når de fullammes.
Nå husker jeg ikke det lengre... På helsestasjonen min henger det en slik oversikt over vekta
Ganske sikker på at de har gått bort ifra der der...iallfall i følge anmehjelpenDet skulle vært en link på Internett.
Hvor gammel? 1 porsjon grøt tror jeg ikke vi var oppi før pluggen var 8 mndJa, jeg fullammer.
Han hadde lagt for lite på seg ved 4mnd kontrollen, så nå har jeg begynt å gi han grøt. Ikke lenge siden vi er kommet opp i full porsjon. Sist veiing lå han på 5900-og noe gram og ikveld da jeg veide han på badevekta lå han på 6,6kg. Det blir jo ikke helt riktig siden det er ulike vekter, men..
Hvor gammel? 1 porsjon grøt tror jeg ikke vi var oppi før pluggen var 8 mnd
Ganske sikker på at de har gått bort ifra der der...iallfall i følge anmehjelpen
Disse kurvene kan kanskje gi en viss pekepinn, selv om man ikke ser pr uke?
http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/illustrasjoner/percentilskjema-29924.html
men er vel normalt at de veier ca dobbelt av fødselsvekta ved 5 mnd mener jeg.
Jeg fant den tabellen og plotta inn vekt på skjerm med tusj. Ser det bra ut? Storesøster lå også under gjennomsnittet.
Vis vedlegget 133094
Utifra det du har lagt inn på skjemaet ser det ut til å stemme greitLeste nå at mellom 3-6 måneder legger de på seg ca 150 gram i uka. Jeg har regnet meg fram til at det blir ca det her også.
Kan det stemme? Leste det i en artikkel på klikk.no.
Er nervøs for 5mndkontroll på mandag...
Nå er jeg ikke en ekspert akkurat, men syns jo det ser ut som en grei økning fra 4-5 mnd der?
Så lenge han da fortsetter å følge sin egen kurve så er vel det det viktigste.
Her la lille på seg rundt 300 gram i uka frem til han var 6 mnd tror jeg ca 1 kg gikk han opp for hver kontroll og de er vel månedlige han har veid 10 kg siden han var rundt 5-6 mnd var gooood å rund da ja nå er han kanskje 12 kg og et år å en mnd ^^ han fikk forresten bare mme også grøt fra 3,5 mnd
Hvordan gikk kontrollen?Ja, er det jeg tenker også. Helsesøster er i overkant opptatt av vekt, og det stresser meg.
Hvordan gikk kontrollen?
Jeg var selv på 6-ukers kontroll i dag, så ligger jo litt bak dere. Men frøkna hadde gått opp 130 gram siste uka nå, og hs var fornøyd med det og. Frem til forrige uke har hun gått opp 300 gram i uka, men ser ut som det kanskje jevner seg nå og at hun følger kurven.
Han veide nå 6370gram. Jeg trodde det var altfor lite, men helsesøster var fornøyd, og kurven viste en oppgang. Jeg syns det var lite. Sist var han 5985gram, så jeg regnet meg fram til at det ble 96 gram i uka. Sist kontroll var 5/8.
Jeg kommer aldri til å bli klok på dette her.
Så bra kontrollen gikk fint. Høres ut som bra vektoppgang
Så bra HS var fornøyd og vekta går oppover håper du å er fornøyd nå da er det bare å fortsette i samme spor videre