Vektoppgang i svangerskapet

Helt enig!! Jeg har gått opp enormt mye denne gangen i forhold til tidligere svangerskap, men har vært forferdelig dårlig like lenge som deg likevel. Alltid tenkt det samme som deg, heller "slite" med noen ekstra kg etter svangerskapet, enn å være så dårlig så lenge :arghh:

Forøvrig 38+0 her og gått opp 13 kg. Myyye vann, for jeg er spyr og er kvalm hver dag.
Føler med deg ❤️ Snart er du også i mål ❤️ Å være så dårlig, så lenge er helt umenneskelig. Tror ikke man skjønner det helt før man har kjent på det selv.
 
vil nok tro at det helt typisk er de som har gått opp minst eller mest normal kurve kommenterer mest. Jeg er førstegangs, 39+6 og gått opp rundt 18 kg. Sikkert ikke mest det heller, men er ikke en strek i utgangspunktet så har gått opp en del! Ikke ta utgangspunkt i at vektoppgang fra novembergruppa er mellom nette +0,0 kg og +6,6 kg. Alle er forskjellige og ikke alle som velger å dele :)
Enig med deg, det er vel «lettest» for de som ikke går opp så veldig mye å kommentere. Egentlig litt unødvendig med en egen vektoppgangstråd, syns ikke det trenger å være så mye fokus på vekt. Selvfølgelig viktig å følge med for helsepersonell, men det viktigste er vel å prøve å spise variert og holde seg i aktivitet hvis man klarer. Alle svangerskap et ulike, noen et kvalme hele svangerskapet, noen er sulten hele svangerskapet, sånn er det bare. Selv har jeg gått opp 20kg, men jeg hat spist variert og sånn passelig sunt, å klart å trene regelmessig gjennom hele svangerskapet, så føler ikke jeg kunne gjort noe annerledes for å prøve å gå ned mindre.
 
Enig med deg, det er vel «lettest» for de som ikke går opp så veldig mye å kommentere. Egentlig litt unødvendig med en egen vektoppgangstråd, syns ikke det trenger å være så mye fokus på vekt. Selvfølgelig viktig å følge med for helsepersonell, men det viktigste er vel å prøve å spise variert og holde seg i aktivitet hvis man klarer. Alle svangerskap et ulike, noen et kvalme hele svangerskapet, noen er sulten hele svangerskapet, sånn er det bare. Selv har jeg gått opp 20kg, men jeg hat spist variert og sånn passelig sunt, å klart å trene regelmessig gjennom hele svangerskapet, så føler ikke jeg kunne gjort noe annerledes for å prøve å gå ned mindre.

Da kan jeg meddele at jeg faktisk har gått opp litt i vekt etter fødsel også.. Veide meg da jeg kom hjem og kun 5 kilo var borte.. Et par dager etterpå var jeg i tillegg 1 kilo opp igjen :joyful: Men etter melka kom ser det ut som om halve kroppsvekta mi er pupp :p
 
Back
Topp