Vektoppgang gravid

Jeg har allerede gått opp 3 kg og er 22 uker gravid. Er dette normalt?
Jeg er 22 uker i dag og har gått opp 3,5 kg. Mitt tredje svangerskap. Er normalvektig fra før. Med første gikk jeg ned til startvekten uten å prøve etter en uke og med andre skjedde det vel etter ett års tid. Spiser sunt. Jeg stresser ikke med vekta hvert fall og jordmor er fornøyd. Veldig individuelt hvordan vektoppgangen blir. Kan ikke se for meg at noen jordmor ville bekymret seg for dine 3 kg, men for å svare på om det er en god eller dårlig ting ville jeg henvendt meg direkte til de som følger opp deg, da det er de som kjenner dine forutsetninger.
 
Jeg har med vilje ikke veid meg. Vet at jeg er aktiv og spiser relativt normalt/sunt. Så jeg lar jordmor følge med på vekta mi, slik at hun kan si ifra om jeg går for lite eller for mye opp i vekt :) Men jeg vil gjette at jeg kanskje har gått opp mer enn 3 kg. Da både mage og pupper har vekst godt:laughing002 Det er jo veldig individuelt hvor mange kg man legger på seg i et svangerskap.
 
Jeg har med vilje ikke veid meg. Vet at jeg er aktiv og spiser relativt normalt/sunt. Så jeg lar jordmor følge med på vekta mi, slik at hun kan si ifra om jeg går for lite eller for mye opp i vekt :) Men jeg vil gjette at jeg kanskje har gått opp mer enn 3 kg. Da både mage og pupper har vekst godt:laughing002 Det er jo veldig individuelt hvor mange kg man legger på seg i et svangerskap.
Ja, kiloer er så ulikt fra person til person. Jeg har definitivt gått opp mer enn 3 kg (uke 24) men bekymrer meg ikke. Sist svangerskap gikk jeg opp totalt bare 5 kg fra jeg ble gravid til fødsel, men var syk inni der og gikk ned en god del forbi startvekt

Om man bekymrer seg for vektoppgang Så er det nok en god ide å snakke med jordmor om det :)
 
Ja, kiloer er så ulikt fra person til person. Jeg har definitivt gått opp mer enn 3 kg (uke 24) men bekymrer meg ikke. Sist svangerskap gikk jeg opp totalt bare 5 kg fra jeg ble gravid til fødsel, men var syk inni der og gikk ned en god del forbi startvekt

Om man bekymrer seg for vektoppgang Så er det nok en god ide å snakke med jordmor om det :)
Noen går jo opp hele 30 kg. Så det varierer jo noe helt sykt hvor mye personer går opp! Grunnen til at jeg ikke ønsker å vite min egen vekt er fordi jeg ikke ønsker at det skal ende opp som noe jeg tenker mye på. Jeg vil heller leve i uvitenhet. Tror heller det hadde kunne fått meg til å føle meg dårlig hvis jeg skulle drevet å veid meg flere ganger i uka, å fulgt med på vekta :laughing002 Så lenge man spiser normalt og er sunn, så tenker jeg man ikke skal tenke for mye på det:Heartred
 
Back
Topp