Vektoppgang allerede?

TuttiFrua

Glad i forumet
Hmmm...huff og huff... Jeg har lagt på med 1,6 kg allerede jeg. Spiser altfor mye kaloririk mat, det er liksom det som frister... Blir vel ikke noe bedre når man ligger pal i sofaen i 1 mnd og det slutter vel ikke ennå tenker jeg. Dere andre, har dere lagt på dere?

jeg tør ikke gå på vekta.. for å være ærlig :P har vært så trøtt at noe tur eller aktiviteter har vært utelukket.. og lagd kjappe middager etc.. :s

Har gått opp to kilo allerede, noe er nok i pupper. Resten skyldes nok litt mange timer på sofaen med kvalme.

har ikke vekt, men ser det rundt magen ( selv om noe nok skyldes oppblåsthet). Men føler jeg ikke gjør annet enn å spise - eneste som hjelper mot kvalmen:(

gått opp et kilo--pga eg er lat og altfor glad i snop

Jeg har vel gått opp 1,5kg ca. Siste kg er på ei uke, så nå må jeg holde meg i skinnet. De sier at ca 3kg oppgang første trimester er "normalt", så jeg har endel uker igjen, og bare 1,5kg å bruke.. hehe

Jeg er mye kvalm/bilsyk og spiser dessverre bort kvalmen. Men nå har jeg begynt å bli skikkelig flink.. tror jeg selv iallefall :P

hva de sier er normalt er bare generelt sett.. alle har sin normale vektoppgang.. jeg for min del gikk opp hele 20kg med forrige, men de forsvant de første 3ukene etter fødsel.. jeg mener at så lenge man har noe kontroll og er innstilt på etter tiden så er det bare å nyte svangerskapet og ikke bekymre seg for mye.. alt ordner seg for snille jenter vettu ;)

Jeg var latterlig langt over "normalen" sist gang med 27kg oppgang. La faktisk på meg 8kg på de første 8 ukene med førstemann, så jeg hadde dødsangst og bare ventet på at fettet skulle komme flyvende når jeg fikk positiv test.. haha..

Men som det blir sagt. Man skal kose seg mens man er gravid <3

bettimor skrev:
jeg har fått en liten babykul på magen og jeg er 7+1 nå : p

hører det er mange som har fått mage.. jeg er en av de.. sliter med buksene nede i livet.. men hørte andregangs gravide får fortere mage.. kan dette stemme? vet livmoren er noe større enn norm etter ett svangerskap

Jadda26 skrev:
jeg tør ikke gå på vekta.. for å være ærlig :P har vært så trøtt at noe tur eller aktiviteter har vært utelukket.. og lagd kjappe middager etc.. :s

Som å lese om meg selv... :-S

Jadda26 skrev:

bettimor skrev:

hører det er mange som har fått mage.. jeg er en av de.. sliter med buksene nede i livet.. men hørte andregangs gravide får fortere mage.. kan dette stemme? vet livmoren er noe større enn norm etter ett svangerskap

I tillegg er jo magemusklene svakere og deler seg raskere enn første gang, og da spretter magen fort ut;)

Tweak skrev:

Jadda26 skrev:

Som å lese om meg selv...

flott.. da slipper jeg å sitte med angst alene... kvir meg siom en hund til å gå på sjekk...den onde vekten altså... vik unna djevel.-....

Magen er på plass og kiloene er på plassemoticon og jeg regner med å bli like stor denne gangen også :/ + at kollegaer på jobben har begynt å spørre om jeg har lagt på megemoticonlitt kjipt når folk har begynt å bemerke seg det.

Feb&Juliskatt skrev:
Magen er på plass og kiloene er på plassemoticon og jeg regner med å bli like stor denne gangen også :/ + at kollegaer på jobben har begynt å spørre om jeg har lagt på megemoticonlitt kjipt når folk har begynt å bemerke seg det.

Litt veeel frekt å spørre om syns jeg ;)

Imsa skrev:

Jadda26 skrev:

bettimor skrev:

I tillegg er jo magemusklene svakere og deler seg raskere enn første gang, og da spretter magen fort ut;)

første svangerskap revnet jeg nederste muskel i magen.. så den er jo helt bortevekke.. kan vell være grunn det og tenker jeg... men kulen er hard og ikke noe hengete og valkete :P sorry ordlegging vet bare ikke hvordan ellers jeg sku forklart.. beklager høyt om dette skulle fornærme noen..

TuttiFrua skrev:

Feb&Juliskatt skrev:

Litt veeel frekt å spørre om syns jeg ;)

Det synes jeg også.

har ikkje lagt på meg noe enda, men så passer eg vekta alt eg kan å. er veldig overvektig å ønsker ikkje å gå noe særlig opp i kilo iløpet av svangerskapet.. Sist ente eg vel på rundt +6 kilo, håper ikkje det blir meir denne gang..

hei, jeg har ikke lagt på meg, men har gått ned 4,2 kg den siste 3 ukene, er så dårlig form, har mye å ta av liksom, men håper ikke jeg går ned så mye. sist gikk jeg opp 23 kg:)

mariolau skrev:
hei, jeg har ikke lagt på meg, men har gått ned 4,2 kg den siste 3 ukene, er så dårlig form, har mye å ta av liksom, men håper ikke jeg går ned så mye. sist gikk jeg opp 23 kg:)

masse lykke til :) håper det går i orden...

Back
Topp