Vektoperert/slankeoperert

FjärilMamma

Glad i forumet
Pumpkin Bumps 2025
Hei!

Tenkte å starte en tråd for oss som er slankeopererte :D
Et svangerskap er et svangerskap, men for oss som er slankeopererte får litt ekstra oppfølging og kan være greit å ha en tråd, just in case vi er flere her :D

Jepp! Ihvertfall en til her! Gastric bypass i 2017. Har hatt vekst kontroll i de to tidligere svangerskapene. Og slipper heldigvis vanlig glukosebelastningstest.

Jepp! Ihvertfall en til her! Gastric bypass i 2017. Har hatt vekst kontroll i de to tidligere svangerskapene. Og slipper heldigvis vanlig glukosebelastningstest.
Gastric bypass i 2015 her! :D
Og ja! Takk gud for å slippe glukosebelastningen :smiley-bounce022
2 barn fra før her også :Heartred

Ja evig takknemlig! Sliter med blodsukkerfall så det hadde ikke vært noe lurt tror jeg :hilarious: måler du også hjemme med apparat?
Jepp! Men ikke enda :D
Det var vel rundt uke 20-25-ish?
Heldigvis ikke hatt det problemet. Sliter mer med blodtrykksfall, da jeg har relativt lavt blodtrykk generelt :dead:

Heldigvis ikke hatt det problemet. Sliter mer med blodtrykksfall, da jeg har relativt lavt blodtrykk generelt :dead:
Ja har fått samme beskjed. Har du greit nivå av vitaminer og mineraler? Tok heldigvis en test i sommer og fikk beskjed at jeg hadde lavt folat. Så jeg tok tilskudd før jeg ble gravid:) og nå var nivået fint. Hadde litt lavt jern, det hadde jeg sist også. Tar jo en haug med vitamintilskudd og sjekker nivåene ca 1 gang i året.

Får lavt blodtrykk hvis jeg drikker lite, men det var verre når vekta var veldig lav i starten. Er stabilt overvektig nå :hilarious: Mye lettere nå enn før ihvertfall.

Ja har fått samme beskjed. Har du greit nivå av vitaminer og mineraler? Tok heldigvis en test i sommer og fikk beskjed at jeg hadde lavt folat. Så jeg tok tilskudd før jeg ble gravid:) og nå var nivået fint. Hadde litt lavt jern, det hadde jeg sist også. Tar jo en haug med vitamintilskudd og sjekker nivåene ca 1 gang i året.
Får lavt blodtrykk hvis jeg drikker lite, men det var verre når vekta var veldig lav i starten. Er stabilt overvektig nå :hilarious: Mye lettere nå enn før ihvertfall.
Har greit nivå nå ihvertfall. Lite jern, så tar tabletter for det. Utenom det så var det ikke så ille faktisk!
Lavt blodtrykk er min standard, men blir enda verre i svangerskap :yuck:
Er IKKE flink til å drikke vann :dead:

Back
Topp