VEKTNEDGANG

Betty1234

Forelsket i forumet
Flere enn meg her inne som har gått ned i kg?

Jeg er 7+3 i dag og har gått ned 8,7 kg de siste 3-4 ukene. Er ikke spesielt dårlig, men bare liten matlyst men får i meg middag, diverse supper og knekkebrød.

Brus liker jeg jo ikke lenger, så går stort sett i sukkerfri saft eller vann.

Blir jo litt bekymret når jeg ser bare vekten raser nedover, men jeg føler meg i grei form. Trøtt men det hører vel til med graviditeten:oops:

Jeg er 7+3 i dag og har gått ned 8,7 kg de siste 3-4 ukene. Er ikke spesielt dårlig, men bare liten matlyst men får i meg middag, diverse supper og knekkebrød.

Blir jo litt bekymret når jeg ser bare vekten raser nedover, men jeg føler meg i grei form. Trøtt men det hører vel til med graviditeten:oops:

Er det feil/fælt av meg å bli litt misunnelig nå? :hilarious: Klarte å legge på meg så kraftig før graviditeten, ganske irritert på meg selv. Skulle værra babe til jul jeg... :p

Jeg har nok ikke gått ned enda, men i første svangerskap gikk jeg ned 3-4 kg første trimester og i andre 5-6 kg.

men jeg må si 8,7 kg er mye på så kort tid. Får du i deg nok væske? Jeg ville nok fulgt med litt, men du sier jo du får i deg mat.

Jeg har nok ikke gått ned enda, men i første svangerskap gikk jeg ned 3-4 kg første trimester og i andre 5-6 kg.

men jeg må si 8,7 kg er mye på så kort tid. Får du i deg nok væske? Jeg ville nok fulgt med litt, men du sier jo du får i deg mat.

Men kan kanskje ha noe å si at jeg ikke drikker brus heller lenger, at jeg går ned en del pga det og ingen godteri spising.

Men ja jeg følger med vekten og spiser det jeg klarer.. Skriver ned hva jeg får i meg og vekt for hver dag.

kan liksom ikke huske at jeg gikk så mye ned i vekt med de to andre barna jeg har:wacky:

Men kan kanskje ha noe å si at jeg ikke drikker brus heller lenger, at jeg går ned en del pga det og ingen godteri spising.

Men ja jeg følger med vekten og spiser det jeg klarer.. Skriver ned hva jeg får i meg og vekt for hver dag.

kan liksom ikke huske at jeg gikk så mye ned i vekt med de to andre barna jeg har:wacky:
Bråstopp på godteri og brus kan ha innvirkning og når man ikke får i seg like mye som før er det naurlig at man går ned. Kanskje også mye vann til å begynne med

Jeg har jo gått i fellen at jeg forventer å gå ned i starten. Blir nok litt skuffa om jeg ikke gjør det, selv om jeg vet jeg ikke bør bli det :shy:

jeg gikk ned endel i første svangerskap, men da hadde jeg hyperemisis. I de andre to har jeg holdt meg ganske på samme vekt de første månedene. Hvis man plutselig kutter it usunn mat og drikke med mye sukker, så er det ganske vanlig å gå raskt ned i vekt i starten. Dette også fordi mye sukker gjør at man får endel vann i kroppen. Hvis du har noen andre nye symptomer som du ikke tror er spesielt relatert til graviditeten (som nattesvette, dårlig kontroll med dobesøk, nattesmerter eller tap av følelse/nummenhet), så ville jeg spurt legen om en kjapp blodprøve.

men altså, det kan være helt normalt! Bare pass på å få i deg mye vann, for når man raser ned i vekt så er det fort at man slipper ut endel toksiner i kroppen, og dette burde man få ut raskt :)

Jeg har gått ned 3 kg. Så ikke så voldsomt mye... men forhåpentligvis går jeg ned litt til, før kvalmen gir seg :laughing002

Det hørtes jo veldig mye ut, men det kommer jo også litt an på startvekta. Om du starta på f.eks 60 kg så er jo 8-9 kg en ganske dramatisk reduksjon.

Jeg er 165 cm høy og startvekten min var 63 kg
Da er det jo mye å gå ned på så kort tid ja. Du må i alle fall ta det opp med jordmor ja. Håper du får litt hjelp til å snu trenden :)

Ville pratet med jordmor/lege om det. Går nok sikkert fint ❤️

Høres fint ut å snakke med jordmor, men er sikkert ikke noe problem :) Jeg har faktisk gått ned nesten to kg mellom el og nå (ca to uker), men har ikke kvalme eller noe. Spiser som vanlig :angelic: mulig stoffskiftet mitt som tuller, skal få det sjekket på onsdag!

Back
Topp