vektnedgang

Bisva86

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Oktoberfest 2024 ❤️
Hei!
Lurer på om det er andre som fremdeles går ned i vekt? Jeg er ikke kvalm, og spiser egentlig like mye som før graviditeten (litt mindre godis bare). Blir fort mett når jeg spiser middag, så de porsjonene blir litt mindre enn tidligere.
Jeg har gått ned 3 kg (ingen krise da jeg har har BMI på 28) Men burde jeg ikke begynne å gå litt opp i vekt snart? Gått ned 1 kg bare siste uken.
14 uker i dag :)

PS. Vekten går nok opp etterhvert, jeg trodde bare den skulle ha begynt allerede
 
Jeg har ikke veid meg de siste to ukene (har ikke vekt hjemme), men når jeg var 12+0 for to uker siden hadde jeg gått ned 2 kg. Har ikke vært kvalm og spist som normalt, kanskje til og med litt mer enn normalt. Men har også kuttet godis og andre søtsaker. Regner med vekta går oppover snart. Hadde BMI på 25 ved svangerskapsstart.
 
Gått ned og går enda ned, men er kvalm da.
 
15+0 imorgen og har gått ned 4 kg. Er enda kvalm. Vet at lille får næringen den trenger, så går jo bare ut over meg at jeg er mer sliten...
 
Jeg har også gått ned nesten 5 kilo, men her henger det nok sammen med at jeg har hatt kvalm og oppkast frem til uke 12. Nå er jeg over det verste, men som hos deg spiser jeg mindre mat en tidligere fordi jeg blir fortere mett.
 
Sist svangerskap spiste jeg utrolig lite selv om jeg ikke var kvalm, vekten sto stille hele svangeskaper. Virker som det går samme vei nå også.

Så lenge du spise og det ikke går på helsen, tror jeg det går fint, bare det ikke blir drastisk vektnedgang :Heartred viktigste er at du og mini har det bra :happy:
 
Vekta står stille her. Legen var litt stressa på mine vegne pga lav vekt i utgangspunktet, men jeg er ikke så stressa selv for det var akkurat likt i forrige svangerskap, og jordmor den gang sa det ikke var noe å bekymre seg over så tidlig så lenge jeg fikk i meg mat og åt variert. La masse på meg fra 17 uker og videre. Før det sto den bom still - ser ut til at det blir likt nå.
 
Jeg har nått ned 4 kg tilsammen. Men jeg sliter fortsatt endel med kvalme og spiser ikke like mye som før. Ikke noe særlig godis. Men har litt BMI å ta av da. :p
 
Har nå gått enda mer ned. Veier nå mindre enn startvekt før jeg ble gravid. Ikke kult.
 
Samme her, veier 3,5 kg mindre enn før jeg ble gravid..
 
Her gikk jeg litt opp først, men så har jeg gått ned 1 av dem igjen nå. Det jevner seg nok litt med tiden tenker jeg :)
 
Back
Topp