Vektnedgang?

Lykke1

Blir kjent med forumet
Hei[emoji4]
Jeg er 20+2 på vei og veide 58kg når svangerskapet startet. Har gått opp til 61,4 frem til nå,men den siste halve uken har jeg gått ned 2kg på 2 dager. Har veid meg om morgenen og med samme vekt.

Er det "normalt" å gå ned i vekt når man er såpass langt på vei? Spiser normalt og har gjort det hele tiden,trener lite og har ikke kastet opp siden ca uke 12.. vurderer å bare høre med Helsehuset på mandag.

Forventer egentlig at jeg kom til å gå opp i vekt nå og ikke ned[emoji848]

Vet ikke om det er normalt med vektnedgang, men jeg veide meg og var 62,4 en dag, og dagen etter 64,4 og det var på samme vekt. Så den kan kanskje vise feil? Gjorde det iallfall med meg.

Jeg har tidligere gått opp eller ned 2 kg på en dag på samme vekt. Så det er nok helt vanlig.
Om man burde gjøre det som gravid vet jeg ikke..
Har også opplevd at forskjellige vekter ikke viser likt.
Hjemme viser vekta 2kg mindre enn hos legen.

Hvis ikke det er noe galt med vekta, så ville jeg kanskje vurdert å hørt med jordmor. Du kan jo se det ann litt til og veie deg til samme tid hver dag bare for å se at det ikke fortsetter også.
Man skal vel helst gå opp nå i andre trimester [emoji6][emoji1360]

Jeg ville veid meg over en lenger periode, f. eks uke, og sett om det var samme trend da. Det er vanlig at vekta varierer fra dag til dag og morgen til kveld. Om du fortsatt opplever vektnedgang ville jeg snakket med lege/jordmor.

Back
Topp