Vektnedgang ved slankeoperasjon

Amaryllis85

Glad i forumet
Jeg spør for en venninne... Hun skal ta en slankeoperasjon (vet ikke hvilke type) i april neste år. Hun skal gifte seg i august, ca 3 og en halv mnd etter operasjonen.
Er det noen som vet hvor mye kan hun forvente å gå ned innen den tid?

3.5 mnd etter operasjonen min (gastric bypass) hadde jeg gått ned nesten 28 kg, da inkl forkuren.
Men det er uansett veldig individuellt da hvor mye en går ned. :)

Det varierer jo veldig
Har bekjente som har gått ned 10 kg og andre som har gått ned 40 kg på 3 mnd
Helt sant. Og sånn egentlig er det bedre å gå ned jevnt og trutt generelt, for da får huden henge med. Om man går ned så veldig fort, henger ikke den med, og ikke hodet heller helt.

Også er det jo veldig individuellt på hvor mye folk skal ned også. Noen skal gjerne ned 40 kg, mens noen 80 kg.

Tenker det beste er å se det ann og ikke sammenligne seg med andre :)

Helt sant. Og sånn egentlig er det bedre å gå ned jevnt og trutt generelt, for da får huden henge med. Om man går ned så veldig fort, henger ikke den med, og ikke hodet heller helt.

Også er det jo veldig individuellt på hvor mye folk skal ned også. Noen skal gjerne ned 40 kg, mens noen 80 kg.

Tenker det beste er å se det ann og ikke sammenligne seg med andre :)
Mhm det er det jeg tenker også.
Lett å bli skuffa om noen man kjenner går ned veldig mye og man selv ikke gjør det

Oki, ser at det er veldig individuelt. Takk for svar :) Håper venninnen min blir fornøyd <3
Håper det :)

Bare husk å følge reglene man får, så tror jeg alt går fint. Og ikke stresse fordi man gjerne ikke går like kjapt ned/evnt veldig kjapt ned, men havner da på platåer. Platåer kommer og de kan bli mange jeg har nesten stått på stedet hvil nå i 4 mnd. I starten stressa jeg. Men jeg holder meg til mine vaner. Lite og ofte måltider. Trening og fjellturer. Så vet jeg at jeg gjør riktig hvertfall og føler meg bra med det :)
Jeg er uansett mer enn fornøyd til nå hva som har skjedd på dette året :D

Håper det :)

Bare husk å følge reglene man får, så tror jeg alt går fint. Og ikke stresse fordi man gjerne ikke går like kjapt ned/evnt veldig kjapt ned, men havner da på platåer. Platåer kommer og de kan bli mange jeg har nesten stått på stedet hvil nå i 4 mnd. I starten stressa jeg. Men jeg holder meg til mine vaner. Lite og ofte måltider. Trening og fjellturer. Så vet jeg at jeg gjør riktig hvertfall og føler meg bra med det :)
Jeg er uansett mer enn fornøyd til nå hva som har skjedd på dette året :D

Jeg håper venninnen min lærer mye om dette på kurset hun går på :) Jeg skal prøve å motivere hun hvis hun blir motløs.
Så godt å lese at du er fornøyd <3

Burde ikke ta det. Er så mange komplikasjoner man kan få. Trening, livstilendring og blodslit er veien å gå. Slankeoperasjon er en lettvindt lat løsning

Burde ikke ta det. Er så mange komplikasjoner man kan få. Trening, livstilendring og blodslit er veien å gå. Slankeoperasjon er en lettvindt lat løsning
Du er generelt ute ettet på provosere og kritisere alt og alle du?

Jeg regner med at hun har snakket mye med legen sin, pluss at hun får info i forkant av operasjonen. Så hun vet nok om eventuelle komplikasjoner og farer rundt det. Hun har prøvd å gå ned i vekt på egenhånd i åresvis uten hell.
Når det skal sies så kjenner jeg flere som har operert seg, men kun en person har fått problemer i ettertid. Og hva er verst, risikere å få bli syk etter en slik operasjon eller å dø ung av overvekt og eventuelle følesykdommer?

Back
Topp