Vektnedgang mens man ammer

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Jeg har tatt tak i kostholdet mitt og begynt å trene ca en halvtime fem dager i uka. Siden fredag har jeg gått ned omtrent et kilo!
Er dette heldig når jeg ammer min 5 måneder gamle sønn? Jeg spiser som vanlig, sulter meg ikke, det er bare det at jeg velger mye sunnere alternativer.

Har ingenting å si så lenge du får i deg all næring og ikke sulter deg. Det er jo også slik at man går lettere og fortere ned i vekt av å amme fordi kroppen jobber i høygir for å produsere melka

Høres kanskje ut som litt vel stor vektnedgang så lenge du ammer. Har du lest denne? https://ammehjelpen.no/artikkel/32/Slanking

Det var stor vektnedgang denne uka i forhold til det man bør ha i måneden! :/
Forhåpentligvis var det en one time thing.
Ifølge ammehjelpen føler jeg jo at jeg gjør ting riktig, jeg går liksom ikke inn for å slanke meg, men har et sunt kosthold og trener. :/
Jeg ser det litt an i neste uke, da. Går jeg masse ned, så får jeg bare prøve å spise mer eller trene litt mindre...

Nå har jeg ikke lest så mye om dette med slanking og amming,men altså,jeg har raskt gått ned alle gravidkiloene mine etter begge svangerskap. Ikke pga slanking, men kroppen vil ned til matchvekt av seg selv. Takknemlig for det altså, men da kan man jo liksom ikke styre dette med skadelige stoffer i melka da?

Jeg raste ned i vekt når jeg begynte å amme, og ble undervektig, men for meg hadde det ingen påvirkning på ammingen annet enn at jeg ble bare veldig trøtt etter amming. Melkemengden var lik hele veien og vektoppgangen på frøkna var perfekt :)

Back
Topp