Vektnedgang, kosthold og søtsug

***Lykkelig***

Elsker forumet
Juli13-jentene
Når forsvinner søtsuget da ???
Har omtrent ikkje rørt brus og snop etter fødselen. Denne uka har eg ikke rørt noen ting :D *stolt
Men har jo konstant lyst på noe godt .. Prøver å kompansere med frukt og grønsaker, men hjelper liksom ikkje heilt..
Kan det ha noe med selve kostholdet mitt, at eg spiser feil?

Eg spiser:

Frokost: 2 knekkebrød med enten banan eller div pålegh. En kopp kaffi og et glass vann.
Lunsj: Enten en frukt eller Yoghurt. Er eg oppe veldig tidlig på morningen tar eg knekkebrød til lunsj og. En kopp kaffi og et glass vann.
Middag: Ein liten porsjon pluss et glass vann.
Kvelds: 2 knekke brød med div pålegg, et glass juice og vann.
Kveldskos: Frukt og vann.
Drikker vann utenom måltidene og..

Ganske ensformet og kjedelig kosthold, men er så kresen så liker ikke de produktene i butikkene som er lavkarbo osv.. Kan ikke lage knekkebrødene selv for eg liker ikke frøene, spiser kun wasa husman knekkebrød.
Men har så lyst å bli kvitt søtsuget :p

Og vil bli kvitt mange kilo til :)

mNoen som har noen gode råd?? :)

Jeg vet det går over etter hvert og man kan stille suget med f.eks eple.Tar lang tid for min del. Husker det fra den gang jeg slanket meg og da jeg fikk svangerskapsdiabetes .Rører jeg sjokolade og sånt så sliter jeg lenge etterpå med abstinenser.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Noe kan sitte i hodet og..prøvde å tenke selv på om jeg virkelig hadde lyst på sjokolade og jeg tenkte at det kom ikke til å smake så godt som jeg tenkte at det gjorde. Det kunne hjelpe meg. :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Kanskje søte ting som mango og ananas kan hjelpe deg? Eller kjeks med ost osv - det metter jo veldig.

Ååå, jeg har bare lyst på kake og andre godsaker hele tiden. Jeg greier jo ikke å holde meg unna heller, ettersom vekten min bare går nedover uansett hva jeg spiser for tiden. Burde nok ha vært sunnere...

Når søtbehovet melder seg kan du prøve å pusse tennene.. Ingenting smaker godt etter en har pusset tennene :p
Eg har så ufattelig lyst på melk eg, men det kan eg bare glemme...

No er jeg veldig glad i lavkarbo. Jeg spiser ikke så masse kjøtt som folk tror dietten går ut på og jeg spiser knekkebrød som er et stort nei i dietten. Jeg spiser kesam vanilje med bringebær og blåbær hver dag :) då blir jeg ikke så søtsugen og det sliter jeg veldig med. Til nå har jeg gått ned alle graviditets kiloene og skal ned litt til. Lavkarbo dietten kan være utrolig lett og godt om man sitter seg inn i det og går litt på nettet og finner oppskrifter.

Back
Topp