Vektnedgang etter fødsel

Bkno4524082

Blir kjent med forumet
Fødte en sønn natt til i går og gikk på vekta nå.... har ikke gått ned NOE! jeg er fortsatt like tung som jeg var før jeg fødte! Noen som har opplevd det samme og vet hvorfor? Hadde regnet med at jeg skulle ha gått ned det ungen, fostervann, morkakeløsning osv veide...

Sniker litt; Har opplevd det samme i de to siste svangerskapene mine. Årsaken for meg var vannansamling under fødsel. Fikk såpass mye at jeg fikk strekkmerker under fødselen. Etter noen dager med masse drikke, så slapp det:)

Opplevde det samme med nr 1, men gikk gradvis nedover etter det og var 6mnd etter fødsel under startvekt uten å ha gjort noe annet enn å gå på trilleturer.

Det som gjorde det hos meg var nok at kroppen samlet på vann og kvittet seg ikke med det før sommeren var over og det begynte å bli kaldere

En uke etter fødsel har jeg bare gått ned 5 kg - betyr at jeg har halvparten igjen til startvekt før graviditeten. Var sikker på jeg hadde gått ned 7-8 kg - føler meg jo så mye lettere:P Men det tar vel bare litt lenger tid - ville ikke bekymra meg siden du har såpass kort tid siden fødsel:)

Back
Topp