Vektnedgang etter ammeslutt

Vixen

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Maiblomstene 2017
lille er 21 mnd og vi har ammet fram til hun var 18 mnd. Kun 2 ganger om dagen siden hun var ca året. Siden vi kuttet ut ammingen helt har jeg gått ned i vekt til litt under startvekt. Ca 5 kg ned siste 3 mnd fra en vekt som har vært stabil i ammeperioden. Hadde mye søtsug mens vi ammet som nå er tilnærmet borte. Ellers føler jeg ikke at jeg har gjort noe for å gå ned i vekt. Noen som har opplevd lignende??
 
Jepp. Jeg går ikke ned i vekt når jeg ammer, men når ammingen er vel avsluttet går det av seg selv, uten at jeg gjør noe fra eller til.
 
Nesten godt å høre at du opplever det samme, siadle! Har faktisk vært litt bekymret for vektnedgangen og trodde det vanlige var å legge på seg. Har også vært plaget med leddsmerter hele ammeperioden som nå er borte så mistenkte at det var hormonelt.
 
Nesten godt å høre at du opplever det samme, siadle! Har faktisk vært litt bekymret for vektnedgangen og trodde det vanlige var å legge på seg. Har også vært plaget med leddsmerter hele ammeperioden som nå er borte så mistenkte at det var hormonelt.

Høres kjent ut alt sammen.
 
Det rare her er at med nr1 gikk jeg ned masse under amming, men nå med nr2 gikk jeg ned noen få kg rett ettet fødsel men ikke mer.

Ammer enda å hun er snart 14 mnd, spent på om det skal gå ned eller opp den dagen hun slutter. Har ikke søtsug men blir så dyrisk sulten.
 
Jeg går kun ned i vekt etter endt ammeperiode, og ikke under som de fleste andre.
Jeg har hørt at hos noen så holder kroppen på fette i mens man ammer siden man forbrenner mer enn vanlig. Aner ikke om det stemmer.
 
Gikk ikke ned noe under amming, selv om jeg gikk kun på knekkebrød og vann helst. Ungen tålte lite og ingenting. :(

Og når amminga var over gikk jeg ned 20 kg på noen mnd. Så joda. Det var egentlig litt sjokk for min del da.
 
Holdt litt "babykilo" gjennom ammeperioden men når den var ferdig tikket vekta nedover :joyful:
 
Back
Topp