Vektnedgang etter ammeslutt og graviditet

Søskendrøm2025

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
September To Remember 2022
Aprilspirene 2025
Hei flinke damer,

Jeg har PCO og er for fire uker siden ferdig med å amme lillesøster. Har forsøkt periodisk faste siden da og spist sunt de to måltidene jeg spiser, og likevel står vekten bom fast. Det er så sekstenmeteren demotiverende å ha faster i syv uker uten effekt. Mannen min som er på samme regime (og som jukser med litt mat kanskje hver andre tredje dag, som jeg ikke gjør), har gått ned 7 kg på samme tid.

Har tidligere i livet klart å slanke meg på en mye bedre måte enn det her. Derfor lurer på jeg om det kan være stoffskiftet, PCO-en eller andre ting som gjør at de 10 ekstra kiloene sitter som limt? Har noen erfaring med umulig vektnedgang etter fødsel og at det skyldes noe kroppslig?

Skjønner at jeg sikkert må prøve å være tålmodig også, men er jo ekstremt frustrerende å gå syv uker med kaloriunderskudd uten at vekten rikker seg.

Pcos her og vekten RIKKET seg ikke så lenge jeg ammet, så skuffende når alle sier de raser ned i amme perioden, vel ikke meg. Tok vel noen måneder etter amming før slankingen hadde noen som helst effekt her, så var nok hormonelt. Begynte på metformin for har nytt barneønske og da begynte det å gå nedover på samme diett som det hadde stått stille på. Har du prøvd det? Kanskje det kan hjelpe? Veldig frustrerende ja...

Back
Topp