Vektkontroll og keisersnitt

Blomsterengen

Andre møte med forumet
Hei håper på litt hjelp her . Pågrunn av baby over gjennomsnittet både i kropp og hodeomkrets så skal jeg på vektskontroll. Ble anbefalt å ikke føde en større baby. Noen som har opplevd det før?

Hvordan opplevde dere planlagt keisersnitt og hva med tiden etterpå?

Dette lurer jeg på også. Skal på første vekstkotroll på tirsdag. Fødte et ganske stort barn sist, som satt fast. Måtte ha hjelp med sugekopp og fikk grad 3 rift. Vil helst føde vanlig denne gangen, men vil ikke risikere ny runde med sugekopp. [emoji52]

Jeg har vært på en vekstkontroll og skal snart på neste. Pga stor baby sist gang, kommer jeg til å bli satt igang 2-3 uker før termin siden jeg helst vil føde og ikke ha keisersnitt. Dette da for å unngå at babyen rekker å vokse alt for mye inne i magen...

Viste ikke at man kan bli satt igang før. Kjenner jeg er veldig spent på hvor stor hun er. Guttungen ble tatt med sugekopp, vil helst unngå dette.

Jeg skal også på vekstkontroll i uke 36 pga «stor» baby og rift grad 3 forrige gang. De (og jeg) satser på at jeg kan føde naturlig denne gangen også. Usikker på hva de gjør dersom babyen er stor, det har jeg ikke fått informasjon om enda ;)

Spennende tider dere går inn! Er det en grense for hvor langt man må være på vei før de starter fødselen?

Viste ikke at man kan bli satt igang før. Kjenner jeg er veldig spent på hvor stor hun er. Guttungen ble tatt med sugekopp, vil helst unngå dette.

Her ble det ikke nevnt en gang [emoji57] Jordmora prata om hva man kan gjøre selv for å prøve å sette i gang tidligere, men fikk ikke inntrykk av at sykehuset vil gjøre noe.

Er sånt arvelig? Mannen ble nemlig tatt med sugekopp, og broren hans var en kjempe på 5 kilo og 57 kilo. Får helt panikk bare av tanken... :nailbiting:

I min familie er vi mye mindre ved fødsel, så håper jo det er mine gener som teller :p Men om ikke, så kjenner jeg at jeg gjerne vil bli satt i gang før, om det er mulig å få gjennom dette?

Spennende tider dere går inn! Er det en grense for hvor langt man må være på vei før de starter fødselen?

Jeg ble satt i gang på termindato pga stort barn, men de hadde faktisk målt feil, og han var ikke så stor >_< Endte med hastekeisersnitt.

Aldri blitt satt igang og hittil ingen erfaring med å føde over 4kg.
Meeen jeg har erfaring med planlagt KS på eldste. Dette pga seteleie.
Og jeg har bare positivt å si om KS, var kjempe nedfor i forkant da jeg følte jeg ble frarøvet å oppleve en fødsel. Men etter erfaringen var gjort kan jeg ikke annet enn å skryte!!

Når det er planlagt så foregår alt i rolige og kontrollerte omgivelser. Noe jeg synes er trygt og godt. Videre var tiden etterpå lettere enn forventet. (Vet idag at smertemessig tåler jeg bedre smertene etter en operasjon enn de vaginale som kommer underveis og i etterkant).
Pr. Idag er eldste 8år og hun viser ingen tegn til noe konsekvens av at hun ankom verden den veien hun gjorde. Vet det er mye forskning som sier det ene og andre. Men ingenting som lar seg kjenne hos oss.

Så jeg kan ikke annet enn berolige og skryte PKS ganske skyhøyt.
Hadde vi hatt helt fritt valg så hadde jeg valgt PKS på denne tredje[emoji4]

Back
Topp