vektestimering..

snappi

Elsker forumet
Noen som har vært på UL i det siste og fått beregnet vekten på babyen?? leter på nettet etter hva som er normalvekt(gjennomsnittsvekt) (er jo litt forskjellig på gutter og jenter). Venter en gutt, og var på UL i dag.. hun sa han nå var ca 3700g, og ved fødsel ville man kunne forvente et vektsavvik på +8%.. så da trenger jeg jo normalvekttall for å kunne regne det ut.. Noen som vet??

jeg har akkurat vært å fått sjekket størrelsen på min babygutt[:)] og da sa legen at normalvekt (gjennomsnitt) ved fullgåtte 40 uker er ca 3600g, men de hadde en feilmargin på 500 g begge veier ved en slik estimering. Så hvis gutten din nå er 3700 g og vil være ca 8 % over gjennomsnittsvekt ved fødsel vil ha være ca 3890 g (3600 g x 1.08)...

takk for svar[:D] får håpe det stemmer, for i UKE 26 sa de at han kom til å bli godt over 4kg, men jeg synes 3,8-4kg holder jeg.. skal jo tross alt ut også...[;)]

Var selv på UL i dag, spurte om størrelsen, da sa hun ca 3600 ved termin +/- 8 %. Forstod ikke det helt jeg men 3600 er vel en fin størrelse[:D]

Back
Topp