Vekter som yrke

BølleBella

Elsker forumet
Er det noen her inne som er vektere?
Hva slags vekter er du isåfall? Stasjonær, mobilvakt eller hundefører?

Mannen er dørvakt på utesteder (kun som biinntekt til feriekassa). Han har fått vekterkurs så etter x'antall timer i døra får han papirene på at han kan jobbe som vekter hvor som helst..

Sambo er vekter. Han jobber på flyplass. Men har vært gjennom stasjonær og mobil også. 

ORIGINAL: Bambling

Gubben har vært mobilvekter. Mye jobb for ræva lønn.. [8D]

Hvordan da? [:)]

Mannen er vekter, han jobber i resepsjon/vakt på ett olje/gass annlegg.
Han har også vært mobilvekter, og på utesteder... og det gjør han aldri igjen... dårlig betalt og slitsomt psykisk.

Men er det ingen kvinnfolk her som er vektere? [8|] 

ORIGINAL: BølleBella

Men er det ingen kvinnfolk her som er vektere? [8|] 

Er vel veldig få kvinner generellt som er vektere[;)]
Men noe spesielt du lurer på? kjenner noen kvinnelige vektere... er omgitt av vektere føler jeg[:-]

Jeg lurer mest på det med å være mobilvekter, og hundefører [:D]
Har en hund som er delvis utdannet vekterhund, og jeg snuser på andre jobber enn matbutikk.
Jeg vet det er veldig vanskelig å få jobb som hundefører, men det er lov å drømme ihvertfall [;)]  Prøver å få tak i så mye info som mulig, men er så sabla vanskelig når jeg ikke kjenner noen personlig som er vekter. Og vil prate med kvinner helst. For jeg tror det er stor forskjell på å være en dame på 60kg og en bredskuldra fyr på 100kg i dette yrket [8D]

ORIGINAL: BølleBella

Jeg lurer mest på det med å være mobilvekter, og hundefører [:D]
Har en hund som er delvis utdannet vekterhund, og jeg snuser på andre jobber enn matbutikk.
Jeg vet det er veldig vanskelig å få jobb som hundefører, men det er lov å drømme ihvertfall [;)]  Prøver å få tak i så mye info som mulig, men er så sabla vanskelig når jeg ikke kjenner noen personlig som er vekter. Og vil prate med kvinner helst. For jeg tror det er stor forskjell på å være en dame på 60kg og en bredskuldra fyr på 100kg i dette yrket [8D]

Haha.. hjelper det att mannen er 175 og 70 kg?[8D]
hihi... neida... skjønner hva du mener[;)]
Jeg ville tatt kontakt med de ulike vekterselskapene og hørt om jobbmulighetene.. securitas og g4s i første omgang.
Og om du får napp hos noen av de så begynner du på første del av vekterkurset.... de andre delene kan du ta etter du er kommet i jobb slik jeg har forstått det.
Å få jobb innen hundefører er nok ikke lett.. men er nok lettere om du allerede har en fot innenfor...  så ville nok tatt imot nesten hvilken som helst jobb i første omgang.. og deretter søkt på stillinger internt i firmaet.
Vet att behovet for vikarer er stort til tider... fast jobb er litt vanskelig, men ikke umulig[;)]
Om det er noen oppmuntring så er svigermor vekter.. damen er over 60 år og har vært vekter i over 20 år.. og er det nok til hun går av med pensjon[8D] Så man trenger ikke å være en muskelbunt med kaktus under armene i en slik jobb[;)]

Jeg har jobbet som vekter på Gardermoen... 4 1/2 år siden... [;)]

Okei, men er det muligheter for å være deltidsvekter med faste vakter? For om jeg beholder 60% stilling på den vanlige jobben min så kan jeg være vekter i helgene eller på natta i uka? [8D]

Har sååå lyst til å jobbe med no anna enn matbutikk. Er så drittlei det, og jeg er jo et servicemenneske [:D]

min mann er vekter. Jobber på cetralbordet i tønsberg på NOKAS ( tidligere vakt service ) inne på alarmstasjonen..[:)]

Back
Topp