Vekten....

hemmeligennsålenge

September 2013 <3
Vekten?
Hvor mye håper dere på å gå opp?
Når begynner dere å veie dere og hvor ofte? Kun til kontrollene eller hjemme også?
Hva gjør dere for å holde vekten til en rolig stigning?
Vil dere oppgi vekten til jm eller vil dere bare holde oversikten på det selv? Evt ikke vite vekten selv og at bare jm har oversikten?

Jeg har ikke gått på vekten enda, for det er ikke mer strøm på den hehe, men skal kjøpe batteri i dag så skal jeg veie meg i morgen.
Jeg har alltid veiet meg hjemme ca 1 gang i uken når jeg er gravid og jeg veier meg ikke hos jm og lege jeg kommer bare med resultatet fra samme morgen hjemme :) Det er fordi jeg hele tiden vil bruke samme vekt for å få en riktig vektoppgang og jeg vet jeg kommer til å veie meg ca en gang i uken likevl og da er det greit å foholde seg til den jeg har hjemme.
Jeg har som mål å gå opp 6-8 kg, dette tror jeg vil gå helt fint.
Med Aron gikk jeg opp 8 kg. Pga overvekten min så holder dette for meg, dette er en vektoppgang jeg og jm er enig om, er forsvarlig for meg og barnet. Men NULL slanking i svangerskapet.....
Men jeg trenger zumba to dager i uken, spiser sundt og hver tredje time, så blir det gåturer innimellom og masse herjing med toåringen :)

Vil vite selv hvor mye jeg går opp, sist la jeg på meg 25 kg og det skal ikke skje igjenn! =P vil legge på meg rundt 10kg. Sist forsvant 10 kg med en gang lillemor var ute...
Har ikke vekt hjemme selv, vil ikke ha det... =P
Til nå tror jeg jeg har gått ned da jeg har sittet på do siden søndag :-(

Hoff, aner ikke hva jeg veier nå engang ... Har gått opp mye de andre svangerskapne.. 25kg første gang og litt under 20 andre gang men hadde ikke kvitta meg med alt etter første gang og har nå ikke kvitta meg med alt etter andre gang.. Kommer nok ikke til å veie meg før første kontroll, og veier meg bare når jeg må hos jordmor. Prøver å ikke spise så mye usunt men spiser så himla mye nå for å dempe snussuget Og for å unngå å bli kvalm :p jaja.. får bli fin i bikini til sommeren 2014 ;)

Jeg håper på minimalt med vektøkning! Jeg la på meg 30 kg forrige svangerskap (for 6år siden) og har ikke blitt kvitt de enda :/ Har lagt på meg 2 kg allerede,men er helt sikkert fordi jeg stumpa røyken :) har begynt å trene,fått lagt opp ett treningsprogram for gravide :)

Vi har ikke vekt hjemme engang :P Men vet ca hva jeg veier nå likevel. Kommer kun til å veie meg på kontroller.
Håper det går som 1. svangerskap: Gikk opp 7kg og ned 12kg fra startvekten da Thea kom ut :D Mn tror ikke jeg er så heldig gitt..... Føler alt strammer allerede nå, kanskje ikke rart jeg er kvalm...klemmer jo på meg stramme, smale bukser enda. :laughing001

uff, jeg hater å diskutere vekt! blæææh! la på meg 12 kilo med amanda, 4 kilo klamret seg fast, så de har jeg enda. Så dere klarer å bestemme hvor mye dere skal gå opp?? Det klarer IKKE jeg! :) uff.... får vel bare prøve så godt jeg kan å være flink.

Forrige gang gikk jeg NED 8 kg iløpet av de 12 første ukene, og når gutten ble født, så var jeg +16kg (hvis man teller fra det laveste, men bare + 6kg ifra startvekt

Jeg kommer ti lå veie meg 1 gang i uka, for jeg frykter hypermesis igjen, iallefall med tanke på formen iforhold til at jeg bare er 5+6.. så jeg satset på opp 10kg :)

Jeg mannet meg opp idag faktisk og gikk på vekta... ikke noe moro, selv om tallet var ca der jeg trodde. Men det gjør meg bare enda mer bevisst på att jeg skal gjøre det jeg kan for enn sunn vektøkning. Og att jeg ikke skal rase opp 20 kg som sist! Jeg har allerede lagt om kostholdet og kommer til å ta det opp med legen til mandag:)

Sent from my GT-P5110 using BV Forum

Her blir det hard oppfølling av, lege, jm og ernæringsfyssiolog siden jeg er slankeoperert og allerede
ligger å vipper på vekten til undervektig

Håper å gå opp mindre enn med forrige. Da gikk det til helvete da jeg fikk bekkenplager og gangvansker. Gikk opp 25 kg da, gikk på langt nær det ned igjen. Til nå har jeg gått ned 6-7 kg, men det er ikke frivillig slanking assa.

Vekta nå er egentlig helt grei, selv om jeg skulle ønske jeg var 5 kg lettere :P Holder øye med den ;)
Håper jeg ikke går opp mer enn 5-6 kg i sv.skapet.
Gikk opp 17 kg med eldstemann og 5 kg med minstemann ;)
Jeg vil nok vite vekten og hvor mye jeg går opp.

Vekta nå er egentlig helt grei, selv om jeg skulle ønske jeg var 5 kg lettere :P Holder øye med den ;)
Håper jeg ikke går opp mer enn 5-6 kg i sv.skapet.
Gikk opp 17 kg med eldstemann og 5 kg med minstemann ;)
Jeg vil nok vite vekten og hvor mye jeg går opp.

hva gjorde du anderledes da du gikk opp 5 kg i forhold til første svangerskap..?

<3 venter gull nr 2 sept 2013 <3

Back
Topp