vekten...

turteldue

Forumet er livet
VIP
noen som er overvektige og fått kommentarer av svigers eller andre at du bør gå ned i vekt i svangerskapet?

jeg har en fantastisk svigermor egentlig men av og til så går hun forlangt. DVS.
seinest i dag spurte hun meg om jeg hadde kuttet ut all karbohydrater pga at det er ikke bra for meg.
så svarte jeg rett fram NEI, det eneste jeg får i meg er mellomgrovt brød m/pålegg.
resten kommer i retur.
hun trodde ikke på meg då. men jeg svarte henne ærlig at jeg følte det var best at jeg fikk i meg noe mat enn at ting jeg ikke hadde spist kom på retur.
[>:]
blir nesten litt sur når hun kommer med sånne kommentarer.
greit jeg tåler mye negativt fra henne, men dette gikk rett og slett over streken følte jeg.

jeg sa at jeg har hatt et vekt tap på 4 kg på under en uke. og hun svarte søren meg då
"ja det hadde nok kroppen godt av"
då var jeg nødt å fortelle henne at dette var faktisk langt i fra et bra vekt tap på under en uke som er heldig for kroppen.
før hun skulle til å motsi meg der så sa jeg at et vekttap på 0,4 kg var det som var annbefalt. 0,4-1 kg går greit. men over kan og er helsefarlig.
for du kan ikke si at dette er fett som då forsvinner eller muskelmasse.

det var nesten sårende å høre på. [:(]

off, d var ikke noe snilt, håpe kvalmen gir seg så du kan spise godt igjen :)

ORIGINAL: Gullvinge

huff assa. Det der syns jeg var rimelig frekt sagt av svigermora di![:@] hadde blitt lei meg av en sånn komentar jeg også[:(]

Så dårlig gjort..[>:]

Frekt ja... Jeg har samme problem men litt motsatt..
Sist jeg gikk gravid gikk svigermor og tanten til svigermor å spurte om jeg spiste nok, og om jeg kunne si hva jeg spise sånn at de kunne skjekke at det var nok.... Da ble jeg iritet...!!!

unnskyld meg, men nå ble jeg bare SÅ PROVOSER, er hu dum i hode eller. Man skal da IKKE slanke seg når man er gravid, overvektig eller ei. Eneste vi overvektige kan tenke på er å være forsiktig med ekstra mat og usunne ting. Å stoppe med karbohydrater når man er gravid er jo helt på tryne. Nei vet du hva, kos deg med skiva di du, og fys bare av sånne uvitne mennesker

Back
Topp