Vekten står stille

Høstbaby16

Andre møte med forumet
De siste 6-7 ukene har vekten stått stille. Jeg tok dette opp med jordmor for 3 uker siden, men hun var ikke bekymret siden symfysemålet fulgte kurven sin. Når har det gått 3 uker og vekten står fortsatt stille. Jeg spiser ofte, men ikke alltid så mye (av og til en del sjokolade). Trodde det var nå baby skulle legge på seg mest. Har kun gått opp 6 kg fra startvekt uten å ha vært veldig kvalm/kastet opp. Kjenner jeg er litt bekymret for at jeg ikke legger på meg mer. Sikkert et luksusproblem o forhold til mange andre, men vil gjerne ha litt å gå på.

Dette er vel like vanlig som å legge på seg 20 kg tror jeg - det er jo så store individuelle forskjeller. Om symfysemålet er som det skal og jordmor ikke er bekymret så ville ikke jeg heller bekymret meg:)

Min vekt har også stått stille de siste 4 ukene. Jeg har lest at det er normalt at vekten holder seg stabil, til og med at man går litt ned, på slutten. Jeg har gått opp 10 kg totalt, og er 36+6 i dag. Symfysemålet mitt ligger faktisk over normalen, men babyen ligger på 50 percentilen, så helt gjennomsnittlig. Det virker som om det er veldig individuelt, og man ikke skal se seg blind på ett av tallene. Jeg tror ikke du trenger å være bekymret i det hele tatt, men du kan jo spørre på neste kontroll for å bli beroliget :)

De siste 6-7 ukene har vekten stått stille. Jeg tok dette opp med jordmor for 3 uker siden, men hun var ikke bekymret siden symfysemålet fulgte kurven sin. Når har det gått 3 uker og vekten står fortsatt stille. Jeg spiser ofte, men ikke alltid så mye (av og til en del sjokolade). Trodde det var nå baby skulle legge på seg mest. Har kun gått opp 6 kg fra startvekt uten å ha vært veldig kvalm/kastet opp. Kjenner jeg er litt bekymret for at jeg ikke legger på meg mer. Sikkert et luksusproblem o forhold til mange andre, men vil gjerne ha litt å gå på.

Sniker :) Jeg gikk opp totalt 7 kg, ikke kvalm, spiste som en helt (inkl natt). Babyen var litt liten, men de mente det ikke hadde noe med at jeg gikk opp lite å gjøre. Gikk ned til startvekt da ungen var ute. Var slank før jeg ble gravid og ble avmagret av amming. Jeg hadde nok trengt litt mer å gå på, men det var fordi jeg hadde lite å gå på fra før.

Magen vokser mens vektkurven flater ut. Godt å lese at flere har det på samme måte.

Har gått opp 3 kg totalt. Har plutselig gått ned 1 kg nå... Men tror det det er normalt mot slutten. Blir så fort mett og kvalm. Babyen tar det den skal ha uansett. Men er man i tvil så spør helsepersonell som kan undersøke deg :)

Back
Topp