Vekten min!!!

løven

Glad i forumet
Var på kontroll hos legen i dag og han anntydet at jeg hadde lagt på meg for mye... vet selv at jeg ikke har spist usunt eller mye godterier.
Følte meg skikkelig dum når legen sier at jeg må prøve å begrense mat inntaket!! Forklarte også at det jeg spiser mye av er frukt, sa at jeg gikk lange turer hver dag for å holde meg i form. Uff får nesten komplekser jeg...[&:]

Ja, de kan være litt frekke disse legene, men de vil vel egentlig vårt beste. BMI min er over 27, så jeg må drikke masse sukkervann og ta div tester for og ser om jeg har svangerskapsdiabetes, en føler seg litt for stor da ja.

Jeg var ikke overvektig før jeg ble gravid, jeg veide 74 kilo og er 1.78 høy. Men jeg har nå lagt på meg 13 kilo...også er jeg bare 26 uker....Tenker mye på hvordan jeg kommer til å bli.......he he. Har ikke tegn til svangerskaps diabetes...

Må ha legens ord i bakhodet da!!

Jeg har hørt det både hos legen og jordmor. Jeg var litt overvektig før jeg ble gravid og har lagt på meg en del under graviditeten, men spiser sunt og masse frukt istedenfor søtsaker. Problemet mitt er at jeg får ikke lov til å bevege meg og må sitte hele dagen. Hvem er det som ikke legger på seg da.[8|].og jeg som lett får på meg kiloene og er avhengig av å trene for å holde vekten nede,tjohoo, det lover ikke godt fremover[:(]

Får ta i ett tak når det lille kommer og gå lange turer med vogna[;)] Så det er flere av oss som har fått samme kommentar[;)]

ja av å til så prater legen før han vet hva du gjør hva som feiler deg osv...
pappan min var til legen en gang pga en fæl hoste han hadde hatt over lengre tid...
legen sa at pappa måtte slutte å røyke (for det var pga røyken han hosta så fælt)
men pappa slutta å røyke for over 12 år siden den gange han var hos legen...
helt latterlig spør du meg[:D][:D]

Huff, hva har din lege sakt til meg da, vist jeg gikk til han.Jeg hadde etter min mening 15 kg for mye da jeg ble gravid. Er 163 og trivest best på 60 kg, men jeg la på meg ganske mye da jeg traff samboeren min og han måtte feitest opp litt. Etter at jeg ble gravid så har jeg gått opp 20 kg til og kommer sikkert til og bikke 100 før jeg får skvist ut junior.

Spiser som vanlig, og der jeg spiser mer, så spiser jeg mest frukt og litt lakris i ny og ne da. Så en kan lure litt på hvor kiloene kommer fra.

Ja det lurer jeg også på, tror nok jeg når 100 kilo jeg også innen jeg føder. Men hvor kommer da kiloene fra?? Jeg spiser ikke mer mat eller mer godterier enn det jeg gjorde før. Har heller byttet ut potetgull med appelsiner og druer....Men da må det jo være en del vann da?? Og det forsvinner vel etter fødselen....

Back
Topp