Vekten gjør meg så lei meg og satt ut...

Henni77

Med overraskelse i magen!
Vet det egentlig er dumt...men jeg sliter så fælt med det å legge på meg.
Tenker VELDIG mye på det.. Sikkert halve dagen...klarer ikke kose meg med mat.

Før jeg ble gravid var jeg slank og trente mye. Jeg ble totalt utslått de første mnd. Og sluttet så å si å trene. Jeg er noe bedre nå men energinivået er på bånn. Dette er mitt fjerde barn, aldri vært så ille!
Jeg går lange turer minimum 3 ganger i uken da.

Men da jeg veide mg idag hadde jeg allerede gått opp 7 kg, er 19+2 idag. Det slo meg da helt ut og gjør meg så lei meg...ikke forstår jeg det heller for jeg spiser sunt! Og passe mengder...

Flere som sliter med dette? Nesten så det overskygger gleden dessverre...
 
Hei! Jeg klarer heller ikke å trene nå, eller gå tur. Men det kommer dager etter disse, vi klarer å komme i form igjen!
Men skjønner du syns det er kjipt. Er ikke sikkert du legger på deg videre i like stort tempo, vet du! Det stagnerer kanskje litt siden du er normalvektig i utgangspunktet. Da regulerer kroppen seg selv i større grad.
Du er flink som klarer å gå tur!
 
Vet det egentlig er dumt...men jeg sliter så fælt med det å legge på meg.
Tenker VELDIG mye på det.. Sikkert halve dagen...klarer ikke kose meg med mat.

Før jeg ble gravid var jeg slank og trente mye. Jeg ble totalt utslått de første mnd. Og sluttet så å si å trene. Jeg er noe bedre nå men energinivået er på bånn. Dette er mitt fjerde barn, aldri vært så ille!
Jeg går lange turer minimum 3 ganger i uken da.

Men da jeg veide mg idag hadde jeg allerede gått opp 7 kg, er 19+2 idag. Det slo meg da helt ut og gjør meg så lei meg...ikke forstår jeg det heller for jeg spiser sunt! Og passe mengder...

Flere som sliter med dette? Nesten så det overskygger gleden dessverre...


Jeg sliter også med det samme.. er 17 +2 og har gått opp 9-10 kg.. spiser sunt og passer på hva jeg drikker så skjønner ikke hva som skjer.. greier ikke å la være å tenke på vekta, selv om jeg igrunn ikke skulle gjort det nå når man er gravid.. tenker hele tiden over hva jeg spiser osv.. ikke morsomt..

Jeg var også normal, slank før jeg ble gravid, og folk sier jeg ser så frisk å fin ut nå, men jeg klarer bare å se de ekstra kiloene som har kommet..
håper det forandrer seg snart, slitsomt å gå å være så opptatt av vekta..
 
Jeg er 21+4, har også gått opp 7 kg, men dette er kun på magen, pittelitt rundt hoftene ( førstegangs) :)
Vet ikke om det her noe og si om man er førstagangs eller andre gangs, men tenker at dette er jo noe kroppen finner ut av selv, kroppen trengte vell at jeg la på meg disse 7 kg så fort slik at forsteret kan få det best milig :) så lenge man ikkje spiser så mye usunt så tror jeg ikke vi kan gjøre så mye med det :)
Tenk poritivt, det blir verdt det ! :D
 
Er ikke meningen å virke frekke eller noe, men jeg fatter ikke hvorfor dere bryr dere om vekt. Herregud, nyt svangerskapet i stedet.
 
Jeg er 21+4, har også gått opp 7 kg, men dette er kun på magen, pittelitt rundt hoftene ( førstegangs) :)
Vet ikke om det her noe og si om man er førstagangs eller andre gangs, men tenker at dette er jo noe kroppen finner ut av selv, kroppen trengte vell at jeg la på meg disse 7 kg så fort slik at forsteret kan få det best milig :) så lenge man ikkje spiser så mye usunt så tror jeg ikke vi kan gjøre så mye med det :)
Tenk poritivt, det blir verdt det ! :D
Syns dette var så flott skrevet, og jeg er veldig enig! Det kan hende at det rett og slett er kroppen som ordner dette på den måten som er best. Greit at man ikke går opp 40 kg sikkert, men hvis man har gått opp 7 til nå, så har man faktisk 7 kg til, og da er man på det som er anbefalt å gå opp i løpet av graviditeten. Vi er jo rundt halvveis også nå, så ikke unormalt at man at gått opp såpass, tenker jeg da. Prøv å slappe av, nyt den feminine figuren vi har. Det er jo ikke noe som er mer kvinnelig enn en gravid kropp! Vær glad i den akkurat sånn som den ser ut nå. Sånn, det hadde jeg på hjertet. <3
 
Det var vel nettopp det jeg forsøkte formidle ! Jeg vet man bør nyte svangerskap og endring og flotte former! Det er vel bare det at det ikke er like lett for alle! Men jo, jeg vet hvordan man burde tenkt!
Og så kan det jo være mange grunner til at ikke alle tar alt på strak arm!

Uansett, godt for meg og høre at flere sliter, også fint og lese oppmuntrende ord fra andre som takler det fint!
 
Er ikke meningen å virke frekke eller noe, men jeg fatter ikke hvorfor dere bryr dere om vekt. Herregud, nyt svangerskapet i stedet.

Folk er jo forskjellige! Kan jo hende du bekymrer deg for noe jeg ikke ofrer en tanke!
 
Folk er jo forskjellige! Kan jo hende du bekymrer deg for noe jeg ikke ofrer en tanke!
Gjør som du vil. Håper bare du kan se tilbake på svangerskapet med glede.
 
Huff. Prøv å tenk positivt. Når babyen er født forsvinner de fleste kiloene relativt raskt...om man får til ammingen hjelper det også på å komme tilbake til vekten man hadde. Jeg tror at så lenge man spiser som vanlig og ikke hiver i seg masse junk og sukker,så går du opp akkurat så masse som trengs..om det er 7kg eller 40kg- vi er forskjellige på det :)

Jeg kan foresten fortelle at det heller ikke er noe gøy å gå "for lite" opp i vekt. Det slet jeg med i forrige svangeskap til tross for at jeg ikke kastet opp og tvang meg selv til å spise mer enn vanlig. Heldigvis kom det seg på meg etterhvert og jeg klarte å legge på meg 12kg. Jeg elsket min smålubne kropp rett etter fødselen,men ammingen førte til at jeg raskt var tilbake til mitt tynne gamle...
 
Gjør som du vil. Håper bare du kan se tilbake på svangerskapet med glede.

Det er vell ikke altid man kan styre disse tankene, og alle vil vel glede seg med svangerskapet.. men om noen har vansker med dette med vekten,.. mange kan jo ha komplekser fra barndom eller noe annet som gjør det også.. og hos de fleste så er det godt å få dele det med noen, som vi gjør her på bv, og da er det ikke så hyggelig med slike komentarer.. da er det bedre å ikke kommentere..
 
Det er vell ikke altid man kan styre disse tankene, og alle vil vel glede seg med svangerskapet.. men om noen har vansker med dette med vekten,.. mange kan jo ha komplekser fra barndom eller noe annet som gjør det også.. og hos de fleste så er det godt å få dele det med noen, som vi gjør her på bv, og da er det ikke så hyggelig med slike komentarer.. da er det bedre å ikke kommentere..


Takk! Det er vel en grunn for at man ønsker å dele og snakke med noen!

Av og til er det greit å la være å kommentere ... Men noen ser ut til å måtte kommentere "alt"..

Uansett.. Jeg velger å lese kommentarer som gir meg noe!
 
Takk! Det er vel en grunn for at man ønsker å dele og snakke med noen!

Av og til er det greit å la være å kommentere ... Men noen ser ut til å måtte kommentere "alt"..

Uansett.. Jeg velger å lese kommentarer som gir meg noe!


:)
 
Det er vell ikke altid man kan styre disse tankene, og alle vil vel glede seg med svangerskapet.. men om noen har vansker med dette med vekten,.. mange kan jo ha komplekser fra barndom eller noe annet som gjør det også.. og hos de fleste så er det godt å få dele det med noen, som vi gjør her på bv, og da er det ikke så hyggelig med slike komentarer.. da er det bedre å ikke kommentere..
Ok, heng dere oppi alle slags småting. Det gidder ikke jeg. :) Lykke til videre.
 
Vet det egentlig er dumt...men jeg sliter så fælt med det å legge på meg.
Tenker VELDIG mye på det.. Sikkert halve dagen...klarer ikke kose meg med mat.

Før jeg ble gravid var jeg slank og trente mye. Jeg ble totalt utslått de første mnd. Og sluttet så å si å trene. Jeg er noe bedre nå men energinivået er på bånn. Dette er mitt fjerde barn, aldri vært så ille!
Jeg går lange turer minimum 3 ganger i uken da.

Men da jeg veide mg idag hadde jeg allerede gått opp 7 kg, er 19+2 idag. Det slo meg da helt ut og gjør meg så lei meg...ikke forstår jeg det heller for jeg spiser sunt! Og passe mengder...

Flere som sliter med dette? Nesten så det overskygger gleden dessverre...

Må bare si dette, du har lagt på deg det som er gjennomsnitlig vektøkning i forhold til hvor langt du er kommet, og det at du er normalvektig i utgangspunktet. Så lenge du spiser normalt sunt, gjør du det du skal. Så prøv å slapp av og kos deg :)

Tabell for gjennomsnittlig vektøkning:
Uke 5 - 2,3 kg
Uke 7 - 2,6 kg
Uke 10 - 3 kg
Uke 13 - 3,5 kg
Uke 15 - 4 kg
Uke 17 - 5,6 kg
Uke 20 - 6,2 kg
Uke 23 - 7,2 kg
Uke 25 - 8,2 kg
Uke 27 - 9,3 kg
Uke 30 - 10,3 kg
Uke 33 - 11,3 kg
Uke 35 - 12,2 kg
Uke 37 - 13 kg
Uke 40 - 14 kg
 
jeg er i uke 19 nå, (19+0) og jeg veide meg i dag tidlig, 7kg opp, men jeg er ikke heeelt 100% på hva jeg veide før jeg ble gravid, så satte opp 70, dvs jeg har gått opp 7kg.. :/ formye ifølge vekt tråen der da.. får trene litt mer :p
 
Back
Topp