Vekta

Septokt19

Forumet er livet
Juli13-jentene
Oktoberlykke 2019
Hei!

På profilen min i dag står det at t er normalt både å ha gått opp en kilo eller to, eller ikke å ha gått opp... Well - jeg har gått opp 4.... Trøster meg med at jeg leste her om dagen, at man ikke skal tenke såååå nøye på dette tallet disse månedene.... Spistformye.no

hvordan ligger dere an?

Har selv gått opp ca 3-4 kg.
Er litt usikker på startvekta før jeg ble gravid.
Men nå når jeg er 11+2 så er ikke det unormalt ;)

Ca Vektøkning
Uke 5 - 2,3 kg
Uke 7 - 2,6 kg
Uke 10 - 3 kg
Uke 13 - 3,5 kg
Uke 15 - 4 kg
Uke 17 - 5,6 kg
Uke 20 - 6,2 kg
Uke 23 - 7,2 kg
Uke 25 - 8,2 kg
Uke 27 - 9,3 kg
Uke 30 - 10,3 kg
Uke 33 - 11,3 kg
Uke 35 - 12,2 kg
Uke 37 - 13 kg
Uke 40 - 14 kg

Tør ikke veie meg i dag, da det ble vel mye junkfood i går :(

Men sist hadde jeg bare gått opp én kilo siden jeg ble gravid. Synes igrunnen det er rart, for jeg gikk fra å spise helt minimalt, til å få en helt vill matlyst. Alt smaker jo så godt, og jeg er konstant sulten. Får jeg ikke mat jevnlig blir også kvalmen mye verre, og humøret temmelig ustabilt.

Har gått opp 6,3 kg!!! Og er bare 12 uker i morra...

Jeg har vært gravid før, men aldri fått et barn. Så er ingen spesialist. Forum og artikler på internett kan være med å skape så mye usikkerhet. Kjenner selv at jeg må moderere hva jeg tar inn, for ikke å overreagere eller føle meg unormal.
Når det er sagt synes jeg at tonen blant Juli-jentene er veldig fin og ærlig!

At man går litt opp i vekt skulle da bare mangle. Det er jo naturlig. I tillegg har vi ulike kropper med ulik evne til å ta opp vann og lignende. Ei dame kan gå opp fem kilo uten at det synes noe særlig, mens ei anna kan gå opp to - og det synes. Vekt er bare tall.
Selvfølgelig er det ikke bra for fosteret hvis man går opp usunt mye, eller hvis det man spiser er utelukkende usunt. Meeeen jeg unner meg ihvertfall en Peppes Pizza eller cheeseburger i ny og ne, og det med den beste samvittigheten. Blir det for ille tar jeg en ekstra runde med støvsugeren - husarbeid forbrenner jo som bare det :)

Jeg gikk først ned 8. Men er nå på god vei oppover! Når Straks startvekta!

Har ikke veid meg på en ukes tid, men har ikke gått opp noe enda. Har sliti med å få i meg mat siden jeg har vært så kvalm, så det jeg har fått i meg har vel gjort at jeg har holdt meg på samme vekta. Men i utgangspunktet legger jeg veldig lett på meg, så må passe meg når kvalmen går over.

Man er jo så forskjellig og noen legger på fortest tidlig, mens noen går opp mest seinere i svangerskapet. Jeg tror ikke du skal bekymre deg så masse :) Mesteparten går vel bort igjen når babyen kommer :)

Jeg veide meg i morges..opp 0.9 kg :) Men det føles som jeg har lagt på meg mye,mye mer ;)

Ned 0,5 kg foreløpig, men tror det er pga jeg hadde omgangssyken i helgen og har hatt utrolig dårlig matlyst etter det.. Forrige sv.skap la jeg på meg minst 20 kg (mye vann), men håper jeg skal klaer litt mindre denne gang. :)

Høres ut som det meste er normalt, så det er vel bare å prøve å være sunn og aktiv, og ikke tenke så mye på selve tallet på vekta. Det viktigste er at fosteret har det bra. Teller veldig ned til 12 uker i morgen :-D Ha en fin dag, alle!

Har gått ned 1 kg,siden eg ble gravid.. Og der har eg stått siden..
Spiser som normalt... Har mye å ta av da eg la på meg 30!!!! kg med han første(som ikje forsvant igjen :( )

Har foreløpig gått opp ca 1 kg, men 3-4 kg hadde heller ikke bekymret meg. Så lenge men spiser nogenlunde normalt begrenser det seg selv. Og en god del forsvinner raskt etter fødsel uansett. :)

Veide meg i dag, og har gått opp 4 kg! Eller, det var med masse klær og jeg hadde nettopp drukket et stort glass cola zero, så la oss si ca 3,5 kg da. EEEK! Jeg er ganske overvektig så trenger ikke mange ekstra kilo... Hjelper ikke at jeg er stillesittende mesteparten av dagen siden jeg leser til eksamen, og så er det jo jul og greier... Får skjerpe meg og begynne å bevege meg mer på nyåret, når både eksamen og jul er overstått!

Sist jeg veide meg hadde jeg gått ned 1 kg, men det er ikke akkurat hver dag jeg har vekten fremme.

Back
Topp