Vekta vil ikke stoppe å gå ned

Opplevde det samme etter andremann. Det stabiliserte seg etter hvert, og landet på en litt mer normal vekt for meg, men måtte øke mengden mat daglig i en periode.

Spiser du nok?

Opplevde det samme. Tok nesten 3 år før jeg la på meg igjen.

Kanskje snakke med legen om det? Ikke bra å rase for fort og for mye ned i vekt heller da.

Her drakk jeg havresuppe til den store gullmedalje og passet på at jeg alltid hadde noe snacks tilgjengelig :)

Du kan jo forsøke deg på næringsdrikker hvis du ikke klarer nok energi gjennom mat. Men med stort, ufrivillig vekttap over kort tid, ville jeg tatt meg en tur innom fastlegen for å sjekke blodprøver og hormoner. Mye som kan krølle seg til etter svangerskap...

Jeg ville nok sjekket hos legen. Jeg gikk også ned mye og var litt slapp. Hadde stor b vitamin mangel. Følte meg mye bedre når det ble nornalt. Gikk heldigvis ikke ned så mye som deg. Driver å går ned enda etter nr 2 men han ble 2 år i januar. Så heller tregt her etter litt vitaminer.

Gå til legen og be om å ta blodprøver, blant annet av stoffskiftet! En del får litt høyt stoffskifte etter fødsel. Det hadde jeg. Kan høres ut som du har det også.

Noen ammende får en reaksjon på amming hvor de mister mye vekt over tid før det stabiliserer seg og da er det ikke noe farlig. Men å gå mye ned i vekt på kort tid kan også bety diabetes eller en eller annen form for kreft.
Vil uansett anbefale deg å ta en tur til legen når man går ned mye på kort tid uten en åpenbar forklaring. Mye bedre å avkrefte noe alvorlig enn å vente for lenge i tro om at det ikke er noe.

Jeg gjorde det samme.
Gikk opp 8 kg i svangerskapet og ned 30 på noen mnd etter det. Legen var ikke bekymra siden jeg gikk opp så lite under graviditeten. Og jeg la på meg det meste igjen etter en stund. Kom fort da jeg slutta å amme!

Back
Topp