Vekta på den lille

lilleknøttet

Forelsket i forumet
Jeg har vært på ultra idag og målt tilvekst på babyen. Hun anslo at den nå veier ca. 2600 g. Hun skrøt av at den så frisk og fin ut, og størrelsen var innenfor normalen. Hun var veldig positiv, og det var koselig. [:)]

Men; i boka mi står det at babyen i uke 32 -33 veier ca. 2 kg.... og den kommer ikke opp i 2600 g før om en måned.... Hmmm. Er det noen av dere som har hørt vekta på den lille? Jeg har hørt at babyen bare skal vokse og legge på seg de siste ukene . Det kan jo bli spennende.... Må si jeg tenker litt på det øyeblikket den skal ut hvis den blir veldig stor [&:]

Kanskje bøkene som er litt "ute" ja. Legen var hvertfall fornøyd med det hun så, så da er jeg også det. På ultran så jeg hodet, nesetippen, øyne, hjerte, nyrer,blære, armer og bein. Jeg synes det var bedre bilder nå enn i uke 18, selv om man ikke fikk sett alt på en gang nå da. Godt å vite at alt er i orden synes jeg. Fikk tilbud om enda en ultra en uke før termin! Er ganske bra å få så masse ultraoppfølging. Du burde spørre legen din om du kan få en titt til! Anbefales [:)]

Den gynekologen tilbyr så mange har jeg hørt! Fint synes jeg =)

Vi venter i spenning.... er enige om at det er veldig spennende å ikke vite det. Du da?

ORIGINAL: lilleknøttet

Vi venter i spenning.... er enige om at det er veldig spennende å ikke vite det. Du da?
Så det nå... lille Albert =)

[:D]

Var på ul i uke 31 - 32 jeg, og da veide min litt over 2 kg. Han var større sist jeg var, så da hadde han roet voksinga si litt, heldigvis[:)] Skal på ny vekstkontroll 13 februar, for er veldig redd for å få stor baby.... Så spennende å se da[:)]

Kjempespennende =) Babyen vokser kanskje litt i rykk og napp ja. Har kjent at den har vokst enormt de to siste ukene. Magen er blitt kjempestor... Lykke til da!
ORIGINAL: snuppa80

Var på ul i uke 31 - 32 jeg, og da veide min litt over 2 kg. Han var større sist jeg var, så da hadde han roet voksinga si litt, heldigvis[:)] Skal på ny vekstkontroll 13 februar, for er veldig redd for å få stor baby.... Så spennende å se da[:)]

hei var på ul forrige uke, da var jeg 29+5..da målte han hodet og buken eller noe sånt =) og kalkulerte at alt var normalt, pia mi veier ca 1600 gram nå og jeg ligger godt an etter terminberegningene. fra mellom 30 mars og 1 april et sted. men det står 31 mars på papiret.

legen som jeg var på ultralyd til på sykehuset sa de ikke klarte og måle helt nøye til meg!min baby var 1770g på lillejule aften og det er ca 500g for mye i følge ultralyd termin!men jeg har jo menstermin 6 feb så tror den kommer om ikke så velig lenge!men i dag skal jeg på ultralyd igjen....skal gi beskjed om hvordan det går jeg!babyene våre vokser vist ikke så mye mer nå det får bare det baby fettet!så de blir runde i formen!hehe...gleder meg mer for vær dag som går vi nå!

ORIGINAL: lilleknøttet

Kjempespennende =) Babyen vokser kanskje litt i rykk og napp ja. Har kjent at den har vokst enormt de to siste ukene. Magen er blitt kjempestor... Lykke til da!
ORIGINAL: snuppa80

Takk takk[:)] Han legen på sykehuset spurte meg hva som var "max akseptabel vekt"..... Max 4 kg for min del som jeg sa, så er veldig spent på hva som blir resultatet! Har liksom på følelsen at han ikke har vokst sååå mye heller, for magen har ikke blitt noe særlig større. Og når jeg står oppreist så ligger han godt nedafor mellomgulvet... Han har enda ikke plaga ribbeina mine, flinke babyen[:D]

Gleder meg sånn til å bli ferdig nå, at jeg nesten flyr på veggen her[;)]

kan en bare be legen om ny ul?? har ikke fått tilbud om noe slikt jeg.både sambo og jeg var store bebisser når vi kom til verden så det hadde vært greit å vite hva jeg gikk til på en måte???

ORIGINAL: lillemolla

kan en bare be legen om ny ul?? har ikke fått tilbud om noe slikt jeg.både sambo og jeg var store bebisser når vi kom til verden så det hadde vært greit å vite hva jeg gikk til på en måte???

Kan spørre om å få en vekstkontroll når det nærmer seg termin. Lett å begrunne det siden dere var store begge to! Jeg ble satt opp sist jeg var på vekstkontroll, rett og slett fordi jeg sa jeg var redd for stor baby! Nå har jeg vært på en del ul på sykehuset og, så var jo ikke vanskelig å be om en til da. Men vekstkontroll mot termin er noe mange har[:)] Trur ikke det er så vanskelig å få asså!![:)]

var på ul og babyen min veide 3kg ca nå så nå kan hun bare komme![:D]jordmor sa at jeg måtte ha mye sex!

Hihi! Lykke til [;)] Er ikke litt tidlig da? Ser du har ca. 6 uker igjen....

ååå... har oxo lyst på ny ultralyd... kanskje e skal spør legen til mandag når jeg skal på kontroll...

På ultralyden min i går anslo legen lillingen te å være rundt 2 kilo, og at h*n kom te å end på 3100-3200 når h*n kom te verden, ikkje store saken, men ikkje altfor liten heller, får bare spise som en hest de her siste uken førr å få opp vekta litt, hehe!!

jo men vis du ser under er det mens termin og da har jeg bare en uke igjen!vis jeg hadde hatt 6 så hadde jeg fått baby på 5-6kg!det vil jeg ikke og jeg vet at mens termin stemmer!gleder meg til og få hun ut!blir sliten av dette jeg!takene i megen er vonde!håper det er snart over!

Lykke til =) Jeg håper ikke min blir veldig stor hvertfall.... Har jo 7 uker igjen. Men jeg har hørt veldig mange rare antagelser i forhold til fødselsvekt, så jeg velger å tro at det ikke var helt nøyaktig målt for min del...

Back
Topp