Vekta og sånn

Vil det si at du har gått ned 18 kg, for så å legge på deg 2 kg? Altså at du veger 16 kg mindre nå i forhold til før du ble gravid?

Ja, riktig. Jeg gikk ned 15 kg siste svangerskap og klarte såvidt å få 6 kg tilbake ved fødsel. Dette hadde ikke noe påvirkning på babyen, da var hun 4050g

Ja jeg gidder ikke tvinge i meg alt mulig når jeg ikke har lyst på det :-) legen min sa faktisk at "men du er jo en voksen dame, du spiser det du må selv om du ikke har lyst på det".. kjente jeg ble rimelig forbanna. Gruer meg til jeg skal tilbake!

Går ikke ann å si sånt! Jeg gikk 3 mnd uten å ha lyst på NOE, tvang i meg litt mat hver dag.. Jordmora sa til meg at så lenge jeg fikk i meg tran og folat, og litt mat, uansett hva det var, så var det bra nok. Babyen tar det den trenger.

Hadde tenkt på å bytte lege hadde jeg vært deg, evt bare gått til jordmor dette svangerskapet.

Lykke til videre. Og spis det du klarer å få i deg med god samvittighet :)

Går ikke ann å si sånt! Jeg gikk 3 mnd uten å ha lyst på NOE, tvang i meg litt mat hver dag.. Jordmora sa til meg at så lenge jeg fikk i meg tran og folat, og litt mat, uansett hva det var, så var det bra nok. Babyen tar det den trenger.

Hadde tenkt på å bytte lege hadde jeg vært deg, evt bare gått til jordmor dette svangerskapet.

Lykke til videre. Og spis det du klarer å få i deg med god samvittighet :)

Begynte å lure på om det bare var jeg som oppførte meg som en unge som nekta å spise ting jeg brekker meg av :angelic: har nok en veldi spesiell lege ja.. har vurdert å bytte, men er nesten ingen ledige her jeg bor :/ alle har det kjempe fult. Får ta resten av kontrollene hos jordmor, så får jeg bare håpe denne elendigheten gir seg om ikke alt for lenge :cat:

Det er det drøyeste! Herreguuuud!! Ikke bry deg i allefall. Jeg gikk opp 5 kg første 12 ukene! Fikk ikke kjeft for det akuratt.

Huff, det der med vekt kan være så sårt.
De må ordlegge seg litt varsomt syns jeg.

I forrige svangerskap gikk jeg opp 24 kg, og fikk mye pepper for det av legene. Det eneste jeg gruet meg til i forbindelse med fødsel, var å miste kontrollen på helsekortet så samboer skulle se hvor mye jeg veide. Men en lege plumpet ut med det foran han, og gjentok at jeg veide alt for mye. Jeg hadde det helt jævlig pga det.

Denne gangen har jeg sagt at jeg vil veie meg hjemme, og at jeg har et anstrengt forhold til egen kropp og vekt. Har møtt full forståelse for det! Kanskje det kan være en ide å veie seg hjemme for deg også? Jeg har avtale med lege og jordmor om å bare si +1 kg feks, så slipper jeg å si selve tallet.

Nå står vekta på det samme som start pga mye oppkast fortsatt (uke 19 nå). Men vet at kiloene kan komme fort.

Back
Topp