Vekta (klageinnlegg ;) )

Ane_Rikke

Glad i forumet
Og da mener jeg ikke den saken som står på badet.... Jeg har aldri vært hysterisk opptatt av vekt, jeg har egentlig aldri eid ei vekt før jeg flytta sammen mannen som tilfeldigvis hadde en som sto å støva ned. Så lenge jeg har følt meg vel, og fått på meg de klærne jeg liker, så har det i grunn vært samma hvor nåla på vekta stopper...

Nå er alt bare feil. Nåla stopper på feil sted, klærne mine passer ikke lenger og jeg føler meg langt fra vel. Jeg har gått opp ca 4 kg siden jeg ble gravid, og har akkurat bikka 15 uker. Det er klart, jula hadde sitt å si den også, med mye feit mat og godis (som vanlig, jeg pleier bare å gå det av meg i løpet av januar...). Jeg har et ganske stillesittende liv. Jeg er til utredning av ME, og er sykemeldt fra jobben. Skolen er bare på deltid, så den får jeg fortsatt med meg. Men jeg er lite fysisk aktiv. Jeg orker bare ikke. De gangene jeg presser meg avgårde på noe mer enn en liten gåtur, så ligger jeg langflat i dagesvis etterpå. Nå har bekkenet begynt å rope høyt også, så det begrenser bevegelighet enda mer.
Dette, i kombinasjon med at jeg er sulten hele jæ**a tiden, ender jo med at man selvfølgelig legger på seg, uansett hva man spiser eller ikke spiser...

Og jeg blir så trist... Forrige svangerskap la jeg på meg gud vet hvor mange kilo. Jeg slutta å veie meg når jeg bikka 90 (veide vel ca 60 i utgangspunktet). Jeg ville så gjerne at det ikke skulle bli sånn denne gangen, da jeg brukte lang tid på å få kiloene vekk igjen.

Jeg føler meg så sinnssykt lite vel i kroppen min, og kvier meg for å gå ut i det hele tatt. Hvis jeg ikke MÅ ut, så går jeg hjemme og dasser i ei alt for stor joggebukse. Og dette etter bare 4 kg... Jippi....

Forstår deg utrolig godt. Men får trøste oss med at vi en dag går ned igjen (håper eg) Får hvertfall et lite nurk å springe for/etter :thumleft

kjøpte ei vekt i fjor, men har samme innstilling som deg til vekt i utgangspunktet, så under første graviditet så jeg aldri på vekta, bare registrerte at jeg må ha gått opp noen kg:P denne gangen gikk jeg ned mye i jula/januar, så nå er vekta tilbake på utgangspunktet, meeen det hjelper jo ikke når man føler seg som et dass og alle buksene klemmer på feil sted, så ergo går man rundt i joggebukser stort sett hele tiden allikevel... :/ skal på shopping i morgen, og håper å finne behagelige fine bukser å bruke framover.. ;) vekt er jo bare vekt :P

Å jeg føler med deg så utrolig. Jeg gikk opp 50 kilo ved første mann. Min feil selvsagt. Hadde lyst på mat hele forbanna tia og jeg stoppet meg selv aldri. Og det var ikke akkurat sunt det jeg stappa i meg. Brukte mange år på å ta det av igjen. Så ble jeg gravid igjen og gikk opp 30 kilo både med nr 2,3 og 4. Innen uke 15 hadde jeg vel alt lagt på meg rundt 10 kilo. Denne gangn har jeg gått opp 1 kilo. Er i slutten av uke 15. Men, da skal det også sies at jeg gikk ned 5 kg først. Så da har jeg vel egentlig gått opp 6. Føler meg feit og trives virkelig ikke. Og det hjelper iallfall meg svært litte å prøve å tenke at jeg om 5 mnd får en/ei søt nurk i armen. kiloene må fortsatt av. Jeg og plages med bekkenet. Å etter å ha gått en tur, ligger jeg langflat på sofan i en par dager ut av stand til å bevege meg noe spessielt. Desverre har jeg ikke noe oppmuntrende ord å gi deg. Men kanskje det er en mager trøst å vite at du ikke er alene ;-)

Å jeg føler med deg så utrolig. Jeg gikk opp 50 kilo ved første mann. Min feil selvsagt. Hadde lyst på mat hele forbanna tia og jeg stoppet meg selv aldri. Og det var ikke akkurat sunt det jeg stappa i meg. Brukte mange år på å ta det av igjen. Så ble jeg gravid igjen og gikk opp 30 kilo både med nr 2,3 og 4. Innen uke 15 hadde jeg vel alt lagt på meg rundt 10 kilo. Denne gangn har jeg gått opp 1 kilo. Er i slutten av uke 15. Men, da skal det også sies at jeg gikk ned 5 kg først. Så da har jeg vel egentlig gått opp 6. Føler meg feit og trives virkelig ikke. Og det hjelper iallfall meg svært litte å prøve å tenke at jeg om 5 mnd får en/ei søt nurk i armen. kiloene må fortsatt av. Jeg og plages med bekkenet. Å etter å ha gått en tur, ligger jeg langflat på sofan i en par dager ut av stand til å bevege meg noe spessielt. Desverre har jeg ikke noe oppmuntrende ord å gi deg. Men kanskje det er en mager trøst å vite at du ikke er alene ;-)

Back
Topp