VEKT

sikat

Andre møte med forumet

Heisann alle sammen, er gravid i uke 19, og har allerede lagt på meg 13 kilo. Matlyst som en hest, og dårlig kondis nå. Startvekt på 63 kilo. Har 2 barn fra før, la på meg over 30 kg begge gangene (grøss). Noen gode råd?? kan jeg slanke meg??? vet jo selvfølgelig at jeg må bevege meg mer, men det er SÅ tungt å komme igang...:-)[&:]

Snakk med legen din!!!
Kan sikkert hjelpe deg.

Lykke til... 13 kg høres mye ut for 19 uker... Jeg har gått opp 3 kg og jeg er 17 uker. Legen mente det var i grunnen mye det. Men nå har jeg litt "polstring" fra før da... Det har vel neppe du... Så kanskje det er normalt.

Jeg er 24 uker på vei og har ikke gått opp noe enda, vet ikke hvordan, men er veldig glad for det.
Dette er mitt første barn, og jeg hadde en altfor høy vekt før jeg ble gravid, men nå blir den jo mer og mer normal, for den ungen er visst glupsk![8D]

jeg har lagt på meg ca 2-4 kg alt ettersom når på dagen... er 19+1 og dette er helt vanlig...
ikke slank deg bare spis sunt og gå 1 time hverdag!!

Neida, jeg slanker meg ikke, men legene er fornøyde med vektkurva mi, og da er jeg det også [:)]

hva spiser dere i løped av dagen da???? har selv lagt på meg 2 kg.

Jeg er snart 18 uker på vei og etter kontoll på tirsdag viser det seg at jeg har gått opp
6 1\2kg. Jordmor sa at det ikke hadde så mye å si.
Jeg trener en del og spiser ikke masse søtt, så hvor de kg kom fra aner ikke jeg [:)]

hei.... er også 18 uker på vei og lagt på meg 6kg.... spiser suntog i masse aktivitet, så skjønner heller ikke hvor de kiloene kommer fra....[&:][8D][;)]

hei.

jeg er 18 uker på vei å jeg har gått ned tre kilo. kommer nok på igjen nå som butikkene her hvor jeg bor allerede har begynt å selge marsipan...GRRRRR[:D]

Jeg er 20+5 og har lagt på meg 6 kilo[:)]

hei .jeg er passert 20uker.har gått opp 8 kilo totalt.5 av dem kom til uke 12 og resten har kommet etterpå. jeg også spiser sunt og trener flere dager i uka.går til og fra jobb.snoping kun i helgene.så hvor de 8 kiloene kommer fra kan en jo bare lure på[&:][8D]

jeg er 17+2 uker på vei å har ikke lagt på meg noe ennå i følge legen min! det erikke så mye å ta i på meg siden jeg veier 55 kg men legen sa at det var ikke farlig riktig ennå!! magen er på plass så det er ikke noe galt heller mente han...
med førstemann hadde jeg lagt på meg ca 15 kg på denne tida la på meg totalt 22 kg med han håper det blir litt mindre denne gangen da...[:D]

Jeg gikk ned 8 kg de første 14 ukene, men nå har jeg gått opp 1-2 kilo igjen, så det kommer nok snart [:)]

imorgen onsdag er jeg 18 uker på vei, jeg hadde gått ned 1 kilo.. det er sikkert fordi jeg hadde tarminfeksjon for 1 uke siden, med diare og oppkast... Jeg er veldig overvektig fra før av, derfor klager jeg ikke [;)] men matlysten min er også redusert ellers.. før stappet jeg i meg alt jeg fant.. hvis jeg hadde den matlysten ,hadde jeg nok gått opp 10 kilo de 2,5 mnd jg har vært hjemme... Jeg tror kroppen regulerer seg selv, og legger på seg deretter....[;)]

dette med vekt er så vanvittig individuelt....
tror det er meningen at noen av oss skal legge på seg litt mer enn andre.... La selv på meg rundt 23 i forrige svangerskap, men ble kvitt alt etterpå.... Spis sunt og vær i aktivitet, men husk å kos dere også... Unn dere litt snop i ny og ne.... [:D]
19+2 og 7 kilo på meg.....

Jeg har også lagt på meg mye, og det uten at jeg har spist all verden, for matlysten er ikke alltid så bra. Men jeg er sykmeldt, har vært det i over halve svangerskapet til nå (er akkurat ferdig med uke 18), og må ta det med ro hele tiden. Sover sinnsykt mye, og sitter sinnsykt mye... Så da kommer kiloene mer enn de hadde hvis jeg hadde vært i jobb og i aktivitet ellers :)
Hvis ikke lege / helsesøster er bekymret, så trenger du ikke være det!

Lykke til resten av svangerskapet!

Jeg har gått opp bare 3 kg. og er i uke 21. men jordmora sa at d var ingenting å bekymre seg over så langt. For bebisen har vokset normalt, jevnt. Har alltid vært tynn som ett strek, men hvis jeg slekter på mamma så kommer de. Hun la på seg 20 kg. men de raste da også fort av henne etter fødselen.

Back
Topp