Vekt..

Vulcano

Elsker forumet
Hvor mye har dere lagt på dere til nå? Jeg har gått opp 4 kg. Noen syns det er litt mye nå så tidlig, men jeg håper det jevner seg ut, og at det ikke blir for mange kg. å ta av når babyen er her.. Ellers tenker jeg at røykeslutten min kan ha noe å si den sammenheng, merker suget etter noe å "suge" på melder seg oftere og da blir det jo til at jeg tar meg en yoghurt, et eple, knasker nøtter.... tygg,tygg,tygg.... ;) ;)

gikk ned 1,5 kg helt i starten, og der har jeg blitt stående..  spiser mere nå en før jeg ble gravid, men man bruker vel mye energi på den lille sikkert [;)] kg kommer vel etterhvert..

Har gått opp 1 kg ca.......Håper jeg er like heldig i dette sv.skapet med vekten som ifjor, for da la jeg totalt på meg 12 kg[:D]

3 kg, men det er vel også fordi jeg har lagt vekk røyken for 8 uker siden...
Syns det er mye jeg.. Men håper at det jevner seg ut.
Jeg hadde jo fortsatt 7 kg igjen fra første kontroll ved siste graviditet... så jeg hadde en del ekstra nå... men nå er det jo bare 5,5 mnd siden jeg fødte da, og jeg er nå over 13 uker på vei.

Har berre gått opp 1 kg foreløbig. Men det kjem vel meir :)

Har gått ned 8kg jeg da. Var så veldig kvalm i begynnelsen også har jeg sluttet å drikke cola. De siste fire ukene har vekta stått stille. Veldig fornøyd med dette siden jeg veier mer enn nok fra før. La på meg 27 kilo med førstemann og de er der enda, pluss 5 til[:D]

Altfor mye...
Nå er det å være sunn og fornuftig resten av svangerskapet, og det matcher jo ikke helt med min ubendige trang til å spise sjokolade (kvikk-lunch).. Må tvinge meg til å spise frukt (grønnsaker går greit)..

har tatt av meg 4 kg siden jeg ble gravid.. er 17 uker på vei, og tar fortsatt av meg.. men er fornøyd me det da.. [:D] har da nok å ta av.. håper bare jeg får i meg nok vitainer og sånn..

Har itje vært noe spesielt kvalm.. har kasta opp EN gang, men har itje matløst, og er itje alt som friste.. Snop og snax er heller itje øverst på lista for tia, så det sier seg vel selv at vekta går ned da...hihi.. KLAGER ITJE[;)][:D][:)]

Ligger fremdeles stabilt på mellom 5 og 6 kilo i minus fra vekten før jeg ble gravid. Men nå som matlysten sniker jeg tilbake kommer de vel. [:)]

frem til uke 15 hadde jeg ikke noe serlig vektøkning, men omtrent over helga kom det tre.... og de forsvinner ikke..... har hatt dem i 14 dager nå, men har ikke gått opp mere.. denne kroppen er et mysterium=)

tok av meg ca 2 kg de første ukene og på siste kontroll hadde jeg gått opp 1kg igjen så no veie æ 51,5kg.skulle ikke så mye til for at magen vistes.

Slik fordeler vekten seg: Barnet: ca. 3,6kg. Fostervann:ca. 0,8kg. Bryster:ca.0,4kg. Væske i vevet: ca.1,2kg. Morkake:ca.0,6kg. Livmor:ca. 1,0kg. Blodvolum:ca. 1,2kg. Fett: ca. 3,5kg.

Gjennomsn.vektøkning ligger på mellom 10 og 16 kg. i sv.skapet. De 3 første mnd. er det vanlig både å gå opp og ned noen kilo.. resten bør være gradvis økning, mellom 200gram og 800gram i uken. Størst vektøkning mellom uke 17 og 24.

Back
Topp