Vekt

mille83

Glad i forumet
Hei hei [:)]
Hvor langt uti svangerskapet er det normalt å begynne å legge på seg??

ja, skjønner d er forskjellig.. men de fleste går vel opp rundt 10-15 kg i løpet av svangersakapet??

Jeg har gått opp 8 kg (uke 27+4) La ikke på meg noe betydelig før etter 4 mnd. Helt forskjellig fra person til person.

Jeg har gått ned 9 kg til nå, fordi jeg ikke har noe særlig matlyst [8|] Så det er HELT forskjellig fra person til person

ok, skjønner [:)] jeg spiser og spiser, for å holde kvalmen borte.. men vekten går nedover.. har ikke så mange å miste.. derfor jeg lurte..

Det varierer fra kvinne til kvinne. Jeg la ikke på meg noe før i femte måned.

Har lagt på meg 8,5 kilo til nå (33 uker)

ORIGINAL: Labben

Det varierer fra kvinne til kvinne. Jeg la ikke på meg noe før i femte måned.

jeg har lagt på meg 14 kg og er 25 uker på vei.... fått dilla på sjokolade.. hi hi.. pluss at jeg i begynnelsen var så kvalm at jeg måtte spise hele tiden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Var litt bekymra en stund, men nå spiser jeg og koser meg.. Tar bekymringen etter fødselen..

Jeg har lagt på meg nesten 3 kg[8|], og jeg har ikke spist noe annet enn jeg pleier... har faktisk ikke spist gotteri før i går... bare sunt

jeg har gått opp 13 kilo allerede, og er 23 uker i morgen.... men jeg har hatt ekstrem matlyst hele tiden gjennom svangerskapet...

Gjennomsnittlig går man opp ca 12-15 kilo, men noen går opp 1 og noen går opp 35... Synes det er unødvendig å fokusere for mye på vekten jeg...

ORIGINAL: lenemor

Gjennomsnittlig går man opp ca 12-15 kilo, men noen går opp 1 og noen går opp 35... Synes det er unødvendig å fokusere for mye på vekten jeg...

Signerer denne her jeg.. [;)]

jeg er 6 mnd på vei,å gått opp 5 kilo.

Ja det har jeg og lurt på. Det jeg har fått høre er at man vanligvis beg å legge på seg i uke 17-18.
Jeg beg i uke 19 og har lagt på meg 5 kg siden da. Dvs nesten en kilo i uken.

Ukene fra 17- 24 skal visstnok være den største vokseperioden (vektmessig).

De kiloene man legger på seg før uke 17 er visst de man må slite med etter fødselen. De andre går lett av... Håper på det jeg:...[;)]

Det er veldig individuelt da.. heldigvis..Nesten alt er normalt.......

Har lagt på meg tre kg og er 12 uker på vei men det er kun i magen (tror jeg) hehe

Jeg la på meg 4-5 kilo pang, så har det holdt seg der. Er i uke 16 nå.
Vel må jo si at jeg slutta å røyke, så det er nok litt derfor.
Satser på lange gåturer med vogna til vinteren, så går nok mye av igjen.

ORIGINAL: emilie83

ja, skjønner d er forskjellig.. men de fleste går vel opp rundt 10-15 kg i løpet av svangersakapet??

Di fleste som Jeg vet om har gått opp ca 20 - 30 Kilo....
Jeg har gått opp ca 16 Kilo til nå....
Men dette er veldig forskjellig.... [:D]

Kommer vel an på om man er mye kvalm eller ei. Jeg er nesten fem kilo under startvekta pga kvalme. Men de fleste legger mest på seg mellom uke 17 og 24... Og deretter skal det gå jevnt oppover til det flater ut mot slutten.

Bra at du koser deg [:)] Bare ikke spis for mye sjokolade... for mye sukker kan gi svangerskapsdiabetes og øke sjansen for svangerskapsforgiftning. En tommelfingerregel er at man ikke bør få i seg mer sukker om dagen enn det som tilsvarer 0,5 liter brus.

ORIGINAL: Anede

jeg har lagt på meg 14 kg og er 25 uker på vei.... fått dilla på sjokolade.. hi hi.. pluss at jeg i begynnelsen var så kvalm at jeg måtte spise hele tiden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Var litt bekymra en stund, men nå spiser jeg og koser meg.. Tar bekymringen etter fødselen..

Jeg er nå i uke 16+4 og har gått NED 10,5 kilo siden jeg ble gravid,det er på grunn av at jeg har meget dårlig matlyst om dagen og nesten ikke klarer å spise noen ting

æ la på mæ kjapt 8 kilo, så sto æ stille veldig lenge, i uke 36 va æ gått opp tilsammen 13kg, ikke så aller værst d syns æ.

Back
Topp