Vekt

miniminion

Flørter med forumet
♡Oktoberskattene 2026♡
:oops:Hei.
Egentlig litt bekymret at vekt går nedover enn oppover. Har noen opplevd det også?
Chat GPT mener at det er helt innafor å gå ned i vekt hvis man er kvalm .:bored:

Jeg har ikke opplevd dette men har lest at flere opplever vekttap pga kvalme/oppkast i første trimester. Tenker at det er fint å skrive ned hvor mye du går ned og prate om det med legen dersom du ser at det blir mye, spesielt om du ikke får nok væske.

Litt ned er nok helt ufarlig. Har selv gått ned 1,5 kg siste to ukene pga jeg ikke klarer få i meg nok. Men får i meg noe så tenker det går fint. Regner med det snur om noen uker! Har du mista mye?

Med nummer to gikk jeg ned 10kg ila noen uker grunnet kvalme og oppkast. Tror ikke det er uvanlig at noen opplever å gå ned i starten av svangerskapet grunnet dette.

Takk for svar :)

Håper at det er kanskje den PCOS min som har «stabilisert» seg etter jeg har blitt gravid og går på progrestaron. Også har sluttet å spise sukker, søtsaker og prosessert mat. Samtidig kuttet ut melk og koffein.

Det er snakk om -4.5kg på 9 uker… og jeg er ikke overvektig!
Tar det opp med jordmor og fastlege om en uke og håper at det gjør ikke noe skade.

:oops:Hei.
Egentlig litt bekymret at vekt går nedover enn oppover. Har noen opplevd det også?
Chat GPT mener at det er helt innafor å gå ned i vekt hvis man er kvalm .:bored:
Helt vanlig. Både gå ned, stå stille og opp i starten. Sist svangerskap nådde jeg bare akkurat startvekten min under svangerskapet. Mye kvalm i starten og spiste mye mindre posjoner, ikkenoe søtt da jeg ikke årker det. Men jm var aldri bekymret. Dog startet jeg med vekt på 80, så litt ekstra på kroppen.

Helt vanlig. Både gå ned, stå stille og opp i starten. Sist svangerskap nådde jeg bare akkurat startvekten min under svangerskapet. Mye kvalm i starten og spiste mye mindre posjoner, ikkenoe søtt da jeg ikke årker det. Men jm var aldri bekymret. Dog startet jeg med vekt på 80, så litt ekstra på kroppen.
Takk for du deler ! Det roer her stemningen :Heartpink

Back
Topp