Vekt

Kakashka

Flørter med forumet
Julibarna2024☀️
Flere som følger tett med på vekten under svangerskapet som meg?

Hva veide dere før graviditet og hvor mye har dere lagt på/tatt av? :happy:

Jeg veide 72kg før jeg ble gravid, skulle helst vært 10kg mindre :smiley-ashamed005.
Har nå i uke 15 nådd 67kg, gått veldig gradvis ned takket være kvalmen og ikke minst sunt kosthold.
Nå som kvalmen gir seg regner jeg med at nedgangen stopper her :greet025
 
Jeg følger lite med, men sjekket nylig vekta. Veier vanligvis rundt 57kg (er 168cm), og nå veier jeg 68kg. Er 17+1 i dag haha! Gikk opp omtrent likt i første svangerskap i samme periode - gikk totalt opp 25kg.

Jordmor sa det var null stress da jeg var så slank i utgangspunktet :pompus:
 
Jeg veide 50kg før graviditeten. På fredag veide jeg 48kg. Legen sa hvis det ikke begynner å bli oppgang på vekten må vi gjøre noe med det.

Er litt bedre å gå opp i vekt tror jeg:)
 
Legen min sa at jeg måtte ta meg sammen i forrige svangerskap å legge på meg... Visste jo at det kom til å komme tidsnok, ble 13kg totalt. Jegg har vel ikke lagt på meg noe enda heller, skal veie meg på tirsdag tenkte jeg. Men stresser ikke med det, så lenge man får i seg et variert kosthold som er balansert mellom fett, karbohydrater og protein så er det det viktigste :happy:

Edit: vi er alle forskjellige, i våre fasonger, hva vi trenger, hva vi mangler. Og syns det er dumt det er fokus på antall kilo. De som trenger hjelp ene eller andre veien håper jeg får veiledning via kyndig hjelp.
 
Legen min sa at jeg måtte ta meg sammen i forrige svangerskap å legge på meg... Visste jo at det kom til å komme tidsnok, ble 13kg totalt. Jegg har vel ikke lagt på meg noe enda heller, skal veie meg på tirsdag tenkte jeg. Men stresser ikke med det, så lenge man får i seg et variert kosthold som er balansert mellom fett, karbohydrater og protein så er det det viktigste :happy:

Edit: vi er alle forskjellige, i våre fasonger, hva vi trenger, hva vi mangler. Og syns det er dumt det er fokus på antall kilo. De som trenger hjelp ene eller andre veien håper jeg får veiledning via kyndig hjelp.
Enig :Heartred Så lenge kroppen føles bra så tror jeg vekt er veldig unødvendig. Jordmor kan jo veie og måle oss uten å informere, for å følge med for medisinske hensyn. Men forstår at vekt, og spesielt i svangerskap, er et vanskelig tema for mange, og synes det skal respekteres! Vet selv at jeg har gått opp litt nå, men det er jo sååå naturlig, og jeg føler meg fin, frisk og gravid - og da er livet bra!! :love017
 
Jeg veide rett under 70 da jeg ble gravid, og er nå 74. Hos meg var det sånn at kvalmen i første trimester stort sett holdt seg unna så lenge jeg fikk i meg nok å spise og holdt meg unna alle luktene på treningssenteret, så ble ikke noe vekttap foråsidetsånn :laughing002 Må minne meg selv på at det viktigste er at lille har det bra, og forsøke å akseptere at en kropp i endring og ekstra vekt er nødvendig og naturlig. Skal tilbake på trening nå som lukter ikke er like triggende, det blir godt! Men fokuset er på å være sunn og sterk, ikke lett.
 
Tallet på vekten er selvfølgelig ikke det viktigste! Viktig at man har et sunt og variert kosthold og fysisk aktivitet. Og alle er forskjellige.
Har tidligere svangerskap gått opp alt fra 25-35kg og det ble veldig tungt på slutten for å si det mildt:smiley-ashamed004 så er glad for å kunne ha et litt lavere utgangspunkt før det begynner å øke.
 
Flere som nesten legger på seg en halv kilo for dagen nå? Jeg er i uke 20, så nå skal vel veksten gå raskt opp, men synes kanskje det er litt heftig? Appetitten er på topp skal sies :laughing002 jeg hadde normal vekt i forhold til min høyde før graviditeten, og gikk ikke særlig opp i vekst i 1. Trimester. Jeg vet vekt er individuelt, som alt annet, men spennende å høre om flere får sjokk på vekta hver dag nå :smiley-ashamed004
 
Flere som nesten legger på seg en halv kilo for dagen nå? Jeg er i uke 20, så nå skal vel veksten gå raskt opp, men synes kanskje det er litt heftig? Appetitten er på topp skal sies :laughing002 jeg hadde normal vekt i forhold til min høyde før graviditeten, og gikk ikke særlig opp i vekst i 1. Trimester. Jeg vet vekt er individuelt, som alt annet, men spennende å høre om flere får sjokk på vekta hver dag nå :smiley-ashamed004
Veier meg ikke, men spiser i hvert fall som en hest om dagen kjenner meg igjen :hilarious: Er 19+2.
 
Jeg sjekker ikke vekta, men tenker hva jeg spiser sku gjerne blitt flinkere å spise sunt å få meg selv i aktivitet
 
Sjekker ikke så mye mellom kontrollene, men har ikke fått noe «kjeft» for å ha gått for mye eller for litt opp til nå, så antar det er greit. :angelic:
 
Back
Topp