Vekt.

Team M

Forelsket i forumet
Novemberbarna 2021
Septemberskattene 2023
8 fulgåtte uker, og den siste mnd har jeg gått opp 3,45kg :(
Uff, føler jo ikke at jeg overspiser heller.

Sist svangerskap med gutt gikk jeg opp ca 7 kg i hele svangerskapet og jeg har vel gått opp de kiloene bare i første teimester.

Med første svangerskap med jente gikk jeg opp 23 kg, og det ønsker jeg absolutt ikke å gjøre igjen :(

Hvordan er det med dere andre?
Vanlig å gå mer opp i vekt med jenter tro?

8 fulgåtte uker, og den siste mnd har jeg gått opp 3,45kg :(
Uff, føler jo ikke at jeg overspiser heller.

Sist svangerskap med gutt gikk jeg opp ca 7 kg i hele svangerskapet og jeg har vel gått opp de kiloene bare i første teimester.

Med første svangerskap med jente gikk jeg opp 23 kg, og det ønsker jeg absolutt ikke å gjøre igjen :(

Hvordan er det med dere andre?
Vanlig å gå mer opp i vekt med jenter tro?
Jeg gikk opp over 20 kg med gutten her i huset.

Jeg gikk opp over 20 kg med gutten her i huset.
Såpass ja.
Da er det vel bare enkelte svangerskap så går man mye opp og andre mindre opp. Håper iallefall kvalmen snart gir seg så jeg slipper å småspise, kanskje det som gjør det.

Gikk opp 13-14 kg sist, med gutt. Nå er jeg uke 9+5 og ca -1,5 kg fra start.

Jeg har gått opp 6kg, er 8+4:)
Jeg er til vanlig undervektig og legger kun på meg når jeg er gravid. Tidligere svangerskapene har jeg gått opp 30kg.

Samme her. Første graviditet nå, er i uke 8+2 og har gått opp vel 2 kilo allerede. Har tidligere hatt relativt stabil vekt, og føler selv ikke at jeg har spist noe særlig mer enn før. Jeg vil alt godt for den lille, men jeg håper ikke at vektøkningen fortsetter i samme stigning som nå :confused5

Føler med dere! Ikke gått opp enda (8+4), men gikk ned 10kg før jeg ble gravid og kjenner jeg er litt stressa på å gå dette opp igjen og slite med å få det av senere…

Jeg gikk opp over 20 kilo sist, men mistet det og mer mens jeg ammet. Jeg har ikke veid meg nå, men merker at jeg har fått noen ekstra kilo. Tenker at det med vekt er veldig individuelt…

Har gått opp 3,5kg godt hjulpet av jula og av å ha slutta på lavkarbo... Skulle liksom bare ha en lavkarbopause i jula, men er så kvalm så klarer ikke spise så strengt lenger. 9+5 i dag :dead:

Er 7+1 nå og har gått ned 1 kg fordi jeg er så kvalm:grumpy: Dere andre som er kvalme og går opp, hva spiser dere? har skikkelig problemer med å få i meg noe som helst og skulle gjerne unngått og gå ned ihvertfall. Har null energi og ligger hele dagen også.

Er 7+1 nå og har gått ned 1 kg fordi jeg er så kvalm:grumpy: Dere andre som er kvalme og går opp, hva spiser dere? har skikkelig problemer med å få i meg noe som helst og skulle gjerne unngått og gå ned ihvertfall. Har null energi og ligger hele dagen også.
Brød og baguetter og pizza... Men er ikke så kvalm at jeg spyr. Bare konstant uggen i mer eller mindre grad. Eneste som hjelper er å spise..

Skjønner, det lille jeg spiser er også rundstykke og kjeks, yoghurt. Men jeg kaster opp også og det hjelper ikke med mat, blir bare verre.

Har lagt på meg 3 kg hittil tror jeg (noe jeg egentlig ikke skjønner er mulig, for er så kvalm at jeg ikke får i meg noe mat). Men med førstemann la jeg på meg en del i første trimester også, så stoppet det helt nærmest i andre og så begynte det opp igjen i tredje, spesielt mot slutten. Spiste jo mye mer i andre trimester enn første også, så tror kroppen gjør som den vil uansett egentlig :hilarious: ble rundt 12 kg totalt

Jeg var undervektig før graviditet, så kroppen lagret kanskje alt den kunne i første trimester.

Jeg har også inntrykk av at vekt er veldig individuelt. Med mindre man har fått en annen beskjed av legen, og man spiser stort sett sunt, så tenker jeg at det ikke er så mye å bekymre seg over. Jeg gikk opp 17 kg sist og alt forsvant i løpet av det første året med amming.

Denne gangen har jeg gått ned 1,5 kg på grunn av kvalme, men satser på at det går oppover igjen når kvalmen gir seg.

Med guttungen var jeg 12kg lettere enn nå da jeg ble gravid med han, og gikk opp ca 16 kg. 10 av de var vann de siste to mnd. De 10 kg forsvant fire dager etter fødsel, men spiste de på meg igjen under permisjon, de sa jo amming var slankende :hilarious: Den gangen kommenterte ikke fastlegen vekt og BMI. Denne gangen er jo tyngere ved start og har flyttet til ny del av landet, så er forberedt på noen kommentarer på vekt siden jeg er overvektig.. og har gått opp 2kg nå, 7+3:shy:

Back
Topp