Hei, jeg sliter en del med å få i meg nok næring. Det er vanskelig da jeg ikke har matlyst og en god del matvarer gjør meg bare kvalm. Jeg gikk fra 84 kg før graviditeten til nå å ligge på 77 kg. Det gir meg en BMI på 25. Var stabil på 78 kg en par uker før jeg veide meg igjen i dag til å ha gått ned til 77kg. 1kg er ikke store forskjellen, men for meg føles det litt sårt når det går den veien.
Derfor spør jeg dere om det ikke er så farlig? Er 15 uker på vei i morgen og har gått ned 7kg fra starten av svangerskapet. Har dere gått opp i vekt nå? På svangerskapskontrollene blir det bare sagt at jeg får prøve å få i meg nok mat, men det er vanskelig. Legen bryr seg ikke stort om vekttapet så langt hvertfall. Kanskje fordi min BMI var i klassifiseringen overvektig?
Derfor spør jeg dere om det ikke er så farlig? Er 15 uker på vei i morgen og har gått ned 7kg fra starten av svangerskapet. Har dere gått opp i vekt nå? På svangerskapskontrollene blir det bare sagt at jeg får prøve å få i meg nok mat, men det er vanskelig. Legen bryr seg ikke stort om vekttapet så langt hvertfall. Kanskje fordi min BMI var i klassifiseringen overvektig?