Vekt

Huff for en tråd! Nå må jeg vel også veie meg snart. Vet at jeg gikk endel opp i begynnelsen for så å gå noe ned igjen. Etter det har det nok gått opp igjen men har ikke veid meg på en stund.
 
Sniker fra april... det er baby som får sprøyte med vitamin k fordi den ikke produserer det selv. Mor får sprøyte med oksytocin (samme hormon som kan gis som riestimulerende drypp under fødsel og som setter i gang utdrivningsrefleksen under amming) for å få livmoren til å trekke seg sammen og slik stoppe postpartum-blødning. Overvektige, de med langvarig fødsel og dersom livmor blir ekstra stor (f. Eks pga tvillinger) har økt risiko for blødning fordi livmor kan slite med å trekke seg sammen. Hadde ingen risiko selv første fødsel, men fikk sprøyte likevel, fikk inntrykk av at alle fikk det på det sykehuset. Men forskjellige sykehus kan ha forskjellige rutiner for hvem som får den sprøyta.

Ja kom på det etter jeg hadde posta innlegget at det var jenta mi som fikk sprøyte med k vitamin. Kjekt å vite litt mer om den sprøyta jeg selv fikk. Kan jo hende de fleste får den. Husker bare det var prating om både blodprøver og sprøyte, og jeg som ikke takler slikt ble litt irritert over at ingen hadde fortalt meg om dette på forhånd. :)
 
Er på -1 kg. Er i uke 7. Er ekstremt kvalm, men prøver å spise så mye som mulig. Har gått ned nesten 10kg i mine to foregående svangerskap pga kvalme, er normalvektig i utgabgspunktet så det verken så eller føltes bra ut
Samme problem her! Gikk også ned 10 i forrige:sorry: å jeg skulle gjerne lagt på meg 5kg nå, så er redd for hvor mange kg kvalmen tar denne gangen..
 
Dommen har fallt, to kilo opp :banghead: Dvs at eg veier meir enn når eg var høggravid sist :facepalm: Men eg har spist alt for mykje søtsaker i det siste, og småspist ein del pga kvalmen, så eg kan nok klare å sjerpe meg litt, håper eg o_O Berre i uke 7, så syns det var litt tidlig å gå opp allerede... Eg er og spent på kva jordmor sier om vekt, lurer på om eg er så tjukk at det regnes som ein risiko, håper ikkje det!

Da husket jeg det! Og var ikke fullt så ille som fryktet, men fremdeles mer enn tung nok :oops: sist jeg veiet meg var i oktober, men ikke gått opp siden da i allefall! Og nå vet jeg uansett hva vekten er og kan sammenligne utover i svangerskapet. Greit å bare ha gjort det!
 
Da husket jeg det! Og var ikke fullt så ille som fryktet, men fremdeles mer enn tung nok :oops: sist jeg veiet meg var i oktober, men ikke gått opp siden da i allefall! Og nå vet jeg uansett hva vekten er og kan sammenligne utover i svangerskapet. Greit å bare ha gjort det!
Bra! Ja det er viktig å ha eit referansepunkt så ein kan følge litt med :)
 
-1kg. 7 uker
 
Siden befruktning har jeg faktisk gått opp 8!!! Kg :eek: men har jo vært jul også :hilarious:
 
Back
Topp