Vekt

Jotaa

Glad i forumet
Septembermødre <3
Er redd for å legge på meg mye i svangerskapet. Tips til hvordan holde forbrenningen oppe tross graviditet? Jeg er ikke den typen hvor alt renner bort igjen med amming. Må nemlig jobbe for det :( :/ :)

Har det heeelt på samme måte som deg.. da jeg gikk mef nr 2 var jeg mye mer bevisst på kosthold og trente daglig, allikevel så det ut som at forbrenningen stoppet opp?! Var veldig irriterende. . La på meg 15 kg frem mot fødsel i uke 34 :(

Er redd for å legge på meg mye i svangerskapet. Tips til hvordan holde forbrenningen oppe tross graviditet? Jeg er ikke den typen hvor alt renner bort igjen med amming. Må nemlig jobbe for det :( :/ :)

må bare trene, bare lytt etter kroppen, nå et ikke jeg hvor god form du er i både trenemessig og gravid symtomer...
men gå/jogge/løpe turer, diverse sstyrkeøvelser mage/rygg/bekken/rompe/lår/armer/ben. Lykke til :)

må bare trene, bare lytt etter kroppen, nå et ikke jeg hvor god form du er i både trenemessig og gravid symtomer...
men gå/jogge/løpe turer, diverse sstyrkeøvelser mage/rygg/bekken/rompe/lår/armer/ben. Lykke til :)

hæ? hvordan skjedde de der?

Med sunn fornuft skal det vel være mulig å moderere oppgangen. Vi skal jo legge på oss så regner med at om en holder seg til de 12-15 kg som er anbefalt så skal det vel ikke være sååå mye til overs som må tas av etterpå?

Mulig jeg er helt på jordet. er jo helt fersk i dette :p men i mitt hode så blir det logisk å tenke sånn i hvert fall.

Jeg har i hvert fall tenkt å holde meg unna de -men jeg er jo gravid unnskyldningene...

Jeg lurer på hvordan det blir denne gangen. Med førstemann kastet jeg opp såpass mye, at jeg endte opp med å stå stille på vekta fordi jeg gikk ned imens babyen gikk opp :-P
Kan se ut som det blir det samme nå også..

Første gangen gikk jeg opp 20. Var ikke veldig bevisst på kosthold. Med nr to var jeg mer bevisst , likevel snek det på noen kg. Måtte trene målretta etter svangerskap. La på meg kanskje 12 kg med nr 2. Så holdt jeg meg unna mange fristelser også da ;) nå vil jeg prøve å trene litt. Løpe og gå ski. Er normalt slank men har tendens til å lett kunne legge på meg litt om jeg ikke passer meg :)

Har det heeelt på samme måte som deg.. da jeg gikk mef nr 2 var jeg mye mer bevisst på kosthold og trente daglig, allikevel så det ut som at forbrenningen stoppet opp?! Var veldig irriterende. . La på meg 15 kg frem mot fødsel i uke 34 :(

Og ja!!!!! Det virker som forbrenningen bare gir meg opp og stopper helt ;) :p

La på meg 22 kilo sist.. håper ikke jeg er like uheldig denne gangen. Blir null wienerbrød og sjokomelk og jevnt med trening isteden :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Sist gikk jeg opp 14 kg, 16 rant av i løpet av 3 uker. Var nok m'est vann siden jeg spydde hele veien. Gikk mye tur og ammet så da lille frøkna vår 6 mnd var jeg 10 kg under startvekt. 6 snek seg på igjen da jeg begynte å jobbe. Jaja.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Gikk opp 20 med førstemann :cool: Det skal IKKE hende denne gangen..hehe..

vekta var 55 ca her før jeg ble gravid med frøkna gikk opp til 85 når frøkna var 3 mnd var vekta mi 45 kg ikke bra i det hele tatt. så rett og slett syk ut, men jeg spiste sunt og ammet derfor ble det sånn.

Jeg håper også at trening og variert kosthold skal gjøre at jeg klarer å holde vektoppgangen til et fornuftig nivå. Regner med at man kan få litt veiledning rundt det hos feks jordmor også! :)

Men har hørt at man ofte får mye vann i kroppen når man går høygravid på sommeren? Kjenner jeg gruer meg!

Nei, kom ikke dårlig it egentlig. Men fikk mye vann sist, så om disse blødning ikke fører til noe kipt kan det bli spennende over sommeren om det blir varmt.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

gå høygravid i sommer føler jeg kan bli spennende også... Blir vel den hetebølgen i sommer, vel ;)

Jeg har så høy BMI at jeg ikke tør gå opp noe mer mtp barnet. Så jeg har skikkelig tatt meg på tak og spiser sunt nå. Passer på å få i meg nok, men ikke for mye. En positiv ting med å være overvektig er at en forbrenner mer, så med et normalt kosthold tror jeg at jeg skal klare å holde vekta (dvs miste litt fett) uten at det går ut over hva barnet får i seg.

Back
Topp