Vekt

Mener du altså en tråd som handler om hvor mye vi veier..??

?! Jeg syns det er litt ubehagelig å snakke om vekt (hvor mye man legger på seg osv) føler ikke at det har så mye å si. Heller ikke noe jeg ønsker å dele med "alle". Vekt er så utrolig individuelt og er redd det kan skape unødvendig bekymring og hodebry for mange dersom man skal begynne å sammenlikne hvor man har lagt på seg i løpet av så og så lang tid. Bare min mening altså :) Hvis man er komfortabel med å dele, så vær så god :D

?! Jeg syns det er litt ubehagelig å snakke om vekt (hvor mye man legger på seg osv) føler ikke at det har så mye å si. Heller ikke noe jeg ønsker å dele med "alle". Vekt er så utrolig individuelt og er redd det kan skape unødvendig bekymring og hodebry for mange dersom man skal begynne å sammenlikne hvor man har lagt på seg i løpet av så og så lang tid. Bare min mening altså :) Hvis man er komfortabel med å dele, så vær så god :D

Noen er opptatt av vekt, andre ikke. Både til vanlig og ikke minst i graviditeten.. Her går vekta stadig oppover, så jeg føler sannelig ikke for å utlevere detaljer herfra ;) Men det er jo bare å la være å delta på en evt tråd om vekt for dem som ønsker det, så særlig stort problem er det jo ikke :)

Jeg syns det blir for dumt å kritisere folk for å ville ha en slik tråd, hvis man ikke syns noe om det, så la heller være å svare! Noen er mer opptatt av kropp enn andre også når man er gravid. Jeg mener ikke at man skal slanke seg. Men å leve sunt er viktig for både barn og mor. Og legge på seg 20-30 kg er ikke mye sunt, selvom man er gravid kan man ikke bare dytte innpå "jeg er gravid, så jeg kan spise det jeg vil". Jeg har gått opp 3 kg til nå! Er 17+4. Har prøvd å være sunn, men pga dårlig form har det blitt dårlig med trening!

Er ikke kritikk, da! :D bare meningsytring. Det er lov! Jeg er treningsnarkoman og veldig opptatt av sunt kosthold etc, så det har ingen ting med at jeg ikke vil dele vekta mi fordi jeg har gått opp masse, tvert i mot. Men jeg vet jo hvordan det er å være jente og noen er mer sårbare enn andre for tallene som vekta viser, og selv om man sier at man bare kan unngå å lese tråder som dette, er nok ikke det så lett for jenter som allerede er veldig opptatt av vekt (usunt opptatt) :) Tenker bare på å skjerme noen for det, men atter en gang, man bestemmer selv!! :D

Det er svært individuelt hvor mye man legger på seg. Noen legger på seg 20-30 kg, uten at de nødvendigvis "dytter" i seg alt de vil, men lever sundt. Noen kan spise nesten hva som helst uten å legge på seg nesten noen ting. Men en ting er sikkert, det er normalt å gå opp i vekt, mer eller mindre ;) Vi er skrudd sammen forskjellig, heldigvis :) Jeg orker ikke å stresse med vekten, jeg har vært igjennom sv.skap før, og vet at for min del, regulerer vekta seg etterhvert som barseltiden går. De som vil må gjerne ha en slik tråd, men jeg kommer til å holde meg unna ;)

Jeg er egentlig ikke så kverrulant (eller åssen det skrives). Tror det skyldes hormoner :rolleyes: ! Selvfølgelig må folk mene hva de vil om vekt, trening og livsstil.. Har selv aldri vært gravid og lurer faktisk på dette med vekt å sånn, skjønner at det er individuelt, men greit med andres erfaringer.. Kan jo være at noen har lyst til å dele..

• Liker
Reactions: H27
Hehehe wow!! :):) Dette var da voldsomt.. :):) Men jeg lurer faktisk litt på når i svangerskapet man begynner å legge og hvor mye det er "normalt" å gå opp i vekt.

De to første mnd tok jeg av fire kilo, og har stått stillt etter den tid.. Magen vokser og jeg blir større men vekta står stillt da jeg sliter med dårlig matlyst.. Er nå i uke 18.
Heldigvis har jeg "litt å ta av" så dette bekymrer meg ikkje enda =D

Jeg syns det blir for dumt å kritisere folk for å ville ha en slik tråd, hvis man ikke syns noe om det, så la heller være å svare! Noen er mer opptatt av kropp enn andre også når man er gravid. Jeg mener ikke at man skal slanke seg. Men å leve sunt er viktig for både barn og mor. Og legge på seg 20-30 kg er ikke mye sunt, selvom man er gravid kan man ikke bare dytte innpå "jeg er gravid, så jeg kan spise det jeg vil". Jeg har gått opp 3 kg til nå! Er 17+4. Har prøvd å være sunn, men pga dårlig form har det blitt dårlig med trening!

Vekt og sunnhet har ingenting til meget lite å ha med hverandre å gjøre. Lev sunt for deg og barnet. Drit en lang i hva du veier, så lenge du vet at du lever sunt.

• Liker
Reactions: H27
Vekt og sunnhet har ingenting til meget lite å ha med hverandre å gjøre. Lev sunt for deg og barnet. Drit en lang i hva du veier, så lenge du vet at du lever sunt.
Vekt er jo en viss indikator på om du lever sunt eller ikke! Veier du 30 kg eller 170 så er det kanskje noe med livsstilen din å gjøre. Men jeg setter ting veldig på spissen nå, for er enig med deg. Lev sunt for deg og barnet, gjør det som er riktig for deg å drit i alle andre:). Jeg personlig (ikke at jeg kritiserer noen av dere her nå) blir bare så oppgitt over mennesker som kanskje er sunne og trener å plutselig slutter med alt i svangerskapet! Det er jo virkelig da det er viktig å være sunn å holde seg i form! (Forstår at man kan være syk å slik). Må bare for all del poengtere at jeg ikke prøver å være en bedreviter å få masse "fiender" i ryggen. Jeg bare er generelle interessert i kosthold og levevaner bla gravide!

Vekt er jo en viss indikator på om du lever sunt eller ikke! Veier du 30 kg eller 170 så er det kanskje noe med livsstilen din å gjøre. Men jeg setter ting veldig på spissen nå, for er enig med deg. Lev sunt for deg og barnet, gjør det som er riktig for deg å drit i alle andre:). Jeg personlig (ikke at jeg kritiserer noen av dere her nå) blir bare så oppgitt over mennesker som kanskje er sunne og trener å plutselig slutter med alt i svangerskapet! Det er jo virkelig da det er viktig å være sunn å holde seg i form! (Forstår at man kan være syk å slik). Må bare for all del poengtere at jeg ikke prøver å være en bedreviter å få masse "fiender" i ryggen. Jeg bare er generelle interessert i kosthold og levevaner bla gravide!

Det er heeelt sant! :) Blir litt for dumt med de som sier "Jeg kan spise og drikke hva jeg vil, for jeg er jo gravid uansett!". :P Hahah

Hjelpes for diskusjon for at noen ville ha en vekttråd :p

Hjelpes for diskusjon for at noen ville ha en vekttråd :p

Husk at det er myyye hormoner i omløp her, diskusjoner kan oppstå av bagateller ;) Jeg hisser meg sjelden opp i sånne diskusjoner, men synes det er ganske underholdende å lese andres innlegg :) Har vært lite diskusjon her ennå, men det er mye temperament i termingruppa for førstemann. Like gøy hver gang, for de blir jo venner igjen etterpå:)

Husk at det er myyye hormoner i omløp her, diskusjoner kan oppstå av bagateller ;) Jeg hisser meg sjelden opp i sånne diskusjoner, men synes det er ganske underholdende å lese andres innlegg :) Har vært lite diskusjon her ennå, men det er mye temperament i termingruppa for førstemann. Like gøy hver gang, for de blir jo venner igjen etterpå:)
Haha. Så sant. Er jo nettopp dette som er utfordringen med forum. Ingen kjenner hverandre, så man vet aldri hvilken sinnsstemning personen som skriver egentlig er i. Noen skriver veldig direkte, som kan oppfattes som "sint eller sur" mens andre har et mer lekent språk. Vanskelig å lese folk gjennom bokstavene :P også har man forskjellig syn på hva som kjennetegner diskusjon/krangel/meningsytring etc :D

Back
Topp