Vekt...

SukkerSøt

Glad i forumet
Juli13-jentene
Ja hvordan ligger det an med den? Jeg har litt panikk for å ligge på meg for mye, gjorde det første gang og brukte år på å komme meg ned igjen... Den gangen trente jeg ikke å satt mye hjemme og spiste "dritt" mat og snacks og snop...
Denne gang går jeg på trening flere ganger i uken og spiser som vanlig... Allikevel har jeg gått opp 2kg :/ håper det ikke går så fort oppover hele tiden... Er 6+2 i dag...

Man "skal" vel ha gått opp et par kilo på de ukene ser, så jeg tror ikke det er mye, det. Sliter med at jeg spiser for mye selv, spent på vekta. Skal på SATS en tur i dag ;-) Og forhåpentlig få trent jevnlig gjennom svangerskapet så sant kroppen klarer det.

*ser skulle vært der...

Har ikke vært på vekten på lenge.
Sist graviditet gikk jeg opp 12 kg, men var da undervektig i utgangspunktet, så kunne godt lagt på meg mer.
Fikk kun en søt, liten kul nederst på magen. Man kunne ikke se at jeg var gravid om det ikke hadde vært for den lille kulen. Hi hi! :-)
Spent på hvor fort magen vokser nå da, siden den visst kommer raskere med nr. 2. :-)

Kinesnora laget en tråd her med litt forskjellige tabeller.

http://forum.babyverden.no/threads/forskjellige-tabeller.1576296/

Her er det hun la inn om vektøkning:

Ca Vektøkning
Uke 5 - 2,3 kg
Uke 7 - 2,6 kg
Uke 10 - 3 kg
Uke 13 - 3,5 kg
Uke 15 - 4 kg
Uke 17 - 5,6 kg
Uke 20 - 6,2 kg
Uke 23 - 7,2 kg
Uke 25 - 8,2 kg
Uke 27 - 9,3 kg
Uke 30 - 10,3 kg
Uke 33 - 11,3 kg
Uke 35 - 12,2 kg
Uke 37 - 13 kg
Uke 40 - 14 kg

Så det at du har lagt på deg 2 kg til nå er helt normalt :)

He he jeg la på meg over 30 med første Og nesten 30 med andre, har gått av meg det uten jobb. Hadde vært deilig å slippe å legge på meg så mye denne gangen!

Sist graviditet la jeg på meg 1 kg.. da fikk jeg en gutt på 4,2 kg..

Denne gangen håper jeg på det samme, eller kanskje mindre en jeg veier nå..
Er overvektig å skråsikker på at jeg får svangerskapsdiabetes denne gangen også.. Så her gjør jeg det jeg kan for å ikke gå opp..

Kinesnora laget en tråd her med litt forskjellige tabeller.

http://forum.babyverden.no/threads/forskjellige-tabeller.1576296/

Her er det hun la inn om vektøkning:

Ca Vektøkning
Uke 5 - 2,3 kg
Uke 7 - 2,6 kg
Uke 10 - 3 kg
Uke 13 - 3,5 kg
Uke 15 - 4 kg
Uke 17 - 5,6 kg
Uke 20 - 6,2 kg
Uke 23 - 7,2 kg
Uke 25 - 8,2 kg
Uke 27 - 9,3 kg
Uke 30 - 10,3 kg
Uke 33 - 11,3 kg
Uke 35 - 12,2 kg
Uke 37 - 13 kg
Uke 40 - 14 kg

Så det at du har lagt på deg 2 kg til nå er helt normalt :)

dette høres bra ut ;) ligger jo faktisk noen gram under da :p

vet det ikke er bra og henge seg opp i den vekten for mye, men klarer ikke å la være heller....

Nei det er ikke så bra å henge seg for mye opp i vekta, men deter jo greit å følge med litt da. For hverken du eller babyen er tjent med at du legger på deg for mye ;)
Jeg er ikke fanatisk med det, men jeg følger litt med

He he jeg la på meg over 30 med første Og nesten 30 med andre, har gått av meg det uten jobb. Hadde vært deilig å slippe å legge på meg så mye denne gangen!

Må jo være deilig å gå av seg alt igjen, uten problem iallfall! :-)

Jeg har tatt av 4 kilo til nå, men det er jo selfølgelig pga jeg er slankeoperert for 8 mnd siden :-/

Stått stille, heldigvis ;) Men har 20 kg overvekt, så skal prøve å stå stille eller gå opp så lite som mulig. Skal være kjempe streng med maten denne gangen!

Jeg har ikke gått på vekta siden jeg fant ut at jeg var gravid. Gleder meg ikke så mye til det. Har (hadde) enda 2 kilo igjen fra forrige gang som jeg gjerne skulle ha blitt kvitt, + ca 10 kilo fra før jeg ble gravid. Men jeg er ikke så strukturert på det der, så det gikk litt treigt.

Får satse på at jeg ikke går så veldig mye opp i vekt, og at jeg blir flinkere etter svangerskapet til å røre litt mer på meg.

Har allerede gått opp 3 kg! Har for mange sånn det er, så håper jeg ikke går opp så mange totalt!!

Har også lagt på meg litt, men det hører med i et sv.skap :)
Men skal prøve å være litt mere bevisst på hva jeg trøkker i meg denne gangen ;) Vil ikke ha for mange unødvendige kg på kroppen :P

Jeg har tidligere slitt litt med at jeg går litt for mye ned i vekt etter fødselen, så det gjør meg ikke noe å få litt mer å gå på denne gangen. Foreløpig har ikke vekten rørt seg, men det kommer nok med tiden.

Nå blr jeg glad!!!
2,3 kg på 5 uker.

Jeg fikk jo hetta fordi jeg har gått opp 1,5 kg!

Med forrige så gikk jeg opp 35-40 kg!... veide bortimot 100 kg på slutten, det var innmari tungt!
Håper ikke det skjer igjen!

jeg la på meg 45 kg med førstemann! gikk ned nesten 20 kg i begynnelsen av svangerskapet pga sykdom..

Back
Topp