vekt

Veron

Glad i forumet
Noen som sliten enda med vekta etter graviditeten?

Selv veier jeg det same som jeg gjorde før jeg blei gravid, men vil ned noen KG til pga jeg la på meh 5 kg før graviditeten, så nå føler jeg at jeg ikke gjør annet enn og Trene og tenke på hva jeg skal spise og ikke! Men synes det går så tregt!

Noen tips

Se positivt på det at du er nede på den vekta da, i alle fall :)

Jeg veide normalt mellom 57-62kg før graviditeten, da jeg ble gravid veide jeg 61. 
Fikk svangerskaps -forgiftning og -diabetes, i løpet av den siste mnd av svangerskapet, dermed mye vann.
Den dagen fødselen begynte veide jeg 93 kg. Og sikkert enda mer etter fødselen, fordi jeg fikk enda mer vann i kroppen etter keisersnitt.

Jeg datt ned til 68 kg etter 3 mnd, og tenkte "Jaja, resten er det vel bare å trene bort."
Men nå, 7,5 mnd etter fødsel veier jeg 76, og kommer ingen vei. 
Uansett pokker hva jeg gjør så hjelper det ikke!

Tenkte jeg skulle bestille meg den abcircle greia som er i reklame på tv nå, å se om den hjelper. Siste utvei der, føles det ut som.

Prøver egentlig å bli gravid igjen, fordi vi vil ha to tette, men tror kroppen sier nei pga vekta :(

Hehe, tre barnefødsler på fire år. Need I say more? Jeg veier nesten 30 kg mer enn jeg ønsker. Ca 20 av de er fra det andre svangerskapet alene. Da la jeg på meg mye... Er på vei ned igjen, sakte men sikkert. Det er vanskelig å få lagt inn nok tid til trening, da jeg er alene med ungene i perioder, samt at mannen jobber mye overtid. Men på lang sikt SKAL jeg klare å gå ned igjen og jeg gir meg ikke, samme hva. Vidunderkurer har jeg ikke tro på, så her går det i å spise nok sunn mat, unngå usunne saker på hverdager og begrense inntaket av godis i helgene. Ikke at det har fungert så bra i starten av påska. Det er lørdag i dag også, sant? 

Amminga virker som bare det for meg! Var ca 65 da jeg ble gravid, har alltid slitt med de siste kg. Nå veier jeg 62. Er ikke så god fysisk form men er godt igang med trening hvertfall.

millemari skrev:
Amminga virker som bare det for meg! Var ca 65 da jeg ble gravid, har alltid slitt med de siste kg. Nå veier jeg 62. Er ikke så god fysisk form men er godt igang med trening hvertfall.

Det er vel gjerne der det ligger for meg i og med at jeg ikke gikk mer ned etter 3 mnd. 
Mista all melka når lillemann var 2,5 mnd :((

Her veier jeg alt for mye, nådde ned til 1 kg mer enn jeg var da jeg ble gravid med førstemann før jeg ble gravid med knøttet, men la mer på meg denne gangen og veier nå 10 mer enn da jeg ble gravid med knerten og enda 10 kg før jeg er der jeg var før jeg ble sammen med samboeren min :/ Tenker at etter påske blir det strengere kontroll på både det ene og det andre.

Veier meg ikke så ofte, men vekta viste 62 kilo på kontroll hos legen da jeg var ca 6 uker på vei. Gikk ned 10 kilo de tre første mnd, og la de 10 kiloene på meg igjen + 3 på slutten av svangerskapet. Veide meg ikke etter fødselen, men nå 8 mnd etter fødselen veier jeg 58 kilo. Og jeg har jobbet hardt for å komme meg opp til den vekta! Ammingen sugde absolutt all energi og overskudd som kunne legges rundt kroppen uansett hva jeg spiste. Buksene hang og slang, og jeg var konstant trøtt og sliten. Jeg har alltid vært liten, men er ikke bare bare å veie lite også! Jeg skulle ønske jeg la på meg i svangerskapet :) Kanskje jeg hadde sett litt ut som en mamma, og ikke en liten jentunge:P

Back
Topp