Vekt

Vlaneila

Blir kjent med forumet
Jeg er litt sånn småbekymret over vekta, men det er ikke sikkert jeg har grunn til det. Jeg har nemlig gått ned ca 5 kg, og har enda ikke begynt å gå oppover... Er i uke 13 nå, og ifølge den vektstatistikktråden er det da vanlig å ha lagt på seg 3,5 kg. Er det flere som fortsatt veier mindre enn de gjorde før de ble gravide?

Tror begge deler er normalt, selv har jeg lagt på meg 2 kg.

Har du vært mye dårlig med oppkast?

Ikke mye oppkast, men jeg har vært veldig kvalm og spist veldig lite. Så det kan jo være derfor. Synes nå i hvert fall magen har vokst i det siste. Selv om vekta ikke har det.

jeg har lest om det, og det er helt normalt om du har gått litt ned på begynnelsen.... men nå fra rundt 12-13 uker, så skal vekta begynne å snike seg oppover.... leste det... var en av jordmødrene her på bv som hadde skrevet det...

Ikke noe å bekymre seg for, det er helt normalt! Selv har jeg gått ned i vekt, og som du sier føler jeg også at magen er større. Sist gang gikk jeg også ned en del i første trimester, men når formen kom tilbake litt ut i 2. trimester kom kiloene fort på igjen!!

Jeg hadde lagt på meg 2 kilo etter 5 uker.............men nå er jeg tilbake på normalvekt før graviditet..
har spist lite grunnet kvalme og spying jeg da... Men det kommer vell på etterhvert tenket jeg ja... 

Begge deler er normalt[:)]

Jeg har også gått ned ca 5 kg. Legen min sa dette var helt normalt, men vekta bør begynne å stige igjen i 2.trimester [:)]

jeg har selv gått ned 7 kilo siden jeg ble gravid.... men det kommer da fort nok på igjen... så ingen bekymringer her i gården

begge deler ernormalt ut i fra kva eg har lest, men er du litt overvektig vil du ikkje gå opp så mye nå pga at da treng ikkje kroppen danne spekk ol. Er du "tyn" fra før vil du nokk gå opp litt meir nå. Ein del vil nokk gå ned litt pga kvalme opkast men oggså pga omlegging av kosthald spiser litt sunnere og mindre øl og vin[:D]

I forrige svangerskap gikk jeg opp 3 kg hele svangerskapet, og det var de siste 3 mnd [:D]

ORIGINAL: bumpien

I forrige svangerskap gikk jeg opp 3 kg hele svangerskapet, og det var de siste 3 mnd [:D]

LUCKY YOU! Hvordan i all verden fikk du det til, tell me your secret. I need to know [8D]

Men tror det er vanlig og gå ned, og opp de første mnd...[:)]

ORIGINAL: *Sperminator*

ORIGINAL: bumpien

LUCKY YOU! Hvordan i all verden fikk du det til, tell me your secret. I need to know [8D]

Men tror det er vanlig og gå ned, og opp de første mnd...[:)]

Heheh, det er nok ingen hemmelighet, jeg hadde omtrent ikke matlyst i starten og når jeg ble stor hadde jeg omtrent ikke plass til mat [8D]

Jeg gikk først ned 4 kg med første mann, så gikk jeg opp noen kg(men ikke mange).

ORIGINAL: første mann

begge deler ernormalt ut i fra kva eg har lest, men er du litt overvektig vil du ikkje gå opp så mye nå pga at da treng ikkje kroppen danne spekk ol. Er du "tyn" fra før vil du nokk gå opp litt meir nå. Ein del vil nokk gå ned litt pga kvalme opkast men oggså pga omlegging av kosthald spiser litt sunnere og mindre øl og vin[:D]

Jeg er tynn. Veide 51 kg da jeg ble gravid. Jeg kaster minimalt opp, drikker aldri øl eller vin, og spiser egentlig mer usunt (sjokolade....) nå enn før.

Men jeg eier ikke matlyst, og blir uvel fort, så jeg spiser ufrivillig små posjoner.
Er nå ti uker på vei, og har gått ned 1-1,5 kg.

Både opp og ned er vanlig i begynnelsen. Det er mindre grunn til "bekymring" dersom den som går lite opp er overvektig fra før, og det hjelper om man har en logisk forklaring med oppkast. Personlig er jeg glad jeg ikke skal på kontroll før jeg er nesten 18 uker, satser på det begynner å gå oppover da (sist begynte det egentlig ikke å gå skikkelig oppover før jeg var 20 uker på vei. Og ble 30% sykemeldt sånn at jeg hadde liiiiiiiitt overskudd, tror jeg brukte opp kalloriene mine på å klare dagen før det.... spent på hvordan det blir denne gangen, men "kjeft" for vekta er ikke kjekt i alle fall... (Legen presterte å skrive på helsekortet at han hadde bedt meg spise meg...)

Back
Topp