vekt - veie seg

Har foressten ikke vekt hjemme når jeg tenker meg om....(har nettop flyttet inn til kjæresten og vekten ligger igjen hos mamma....) like greit å ikke ha den her, jeg er egentligg ikke så veldig bekymret for vektoppgang.

Det er nok ikke så uvanlig å legge på seg noen kg i begynnelsen, er jo mer vann i kroppen, puppene vokser, blodvolumet øker og mange må småspise for å holde kvalmen i sjakk og da kanskje med mat som ikke er den beste.

Selv er jeg overvektig i utgangspunktet og synes det er helt greit  at jeg har gått ned 3 kg. Men det er pga kvalme og dårlig matlyst, jeg vet det kommer senere... Er redd jeg kommer til å gå på en smell i jula. Sist jeg var gravid så var jeg fortsatt uggen i jula, men det kommer jeg sikkert ikke til å være denne gangen!

Endte med + 6 kg sist. Gikk først ned 4 og så stod vekta stille ganske lenge, før den begynte å snike seg oppover med omtrent en halvkilo i uka.

Veier det samme ennå jeg!
Husker ikke når det kom sist, men ble vel 11-12 kg totalt!
Gikk fort av igjen, og kom under "matchvekt", men begynte å trene og gikk opp til det jeg veide før svangerskapet.
Håper virkelig jeg klarer noenlunde det samme denne gang =)

Jeg er nå i uke 13 og har gått ned 2 kg etter at jeg ble gravid pga jeg har vært så kvalm og uggen. Har også hatt en veldig slitsom periode på jobb. Prøver å spise mye hver dag, men til nå har jeg dessverre ikke klart å legge på meg noen ting. Det bekymrer meg litt, for jeg var i utgangspunktet litt undervektig (ifg. BMI utregning) før jeg ble gravid! :-(

Juice skrev:
Jeg er nå i uke 13 og har gått ned 2 kg etter at jeg ble gravid pga jeg har vært så kvalm og uggen. Har også hatt en veldig slitsom periode på jobb. Prøver å spise mye hver dag, men til nå har jeg dessverre ikke klart å legge på meg noen ting. Det bekymrer meg litt, for jeg var i utgangspunktet litt undervektig (ifg. BMI utregning) før jeg ble gravid! :-(

Får håpe du klarer å gå opp litt, å at jeg ikke går opp like mye :)

Jeg har ikke hatt en eneste dag med kvalme, men har hatt litt dårlig matlyst og heldigvis stort sett hatt lyst på frukt og sunne ting. Er 14 uker til lørdag og har gått opp i underkant av 2 kg ca. Vi er jo alle veldig forskjellig, og noen er desverre litt mer "heldige" ang. vekt en andre. 

Startvekt før graviditet 53 kg
Vekt uke 14 56 kg
Jeg har gått opp 3 kg på 14 uker..

Jeg holder nå på å gå ned att i vekt. Ikke med vilje nei. Holder meg i aktivitet og spiser når jeg er sulten. 

Startvekt før graviditet 53 kg
Vekt uke 14 56 kg
Jeg har gått opp 3 kg på 14 uker..

Jeg holder nå på å gå ned att i vekt. Ikke med vilje nei. Holder meg i aktivitet og spiser når jeg er sulten. 

Før jeg ble gravid veide jeg ca 65 kg og nå veier jeg 69.
 Er 14 uker i morgen.
Håper jeg klarer å kontrollere det litt bedre enn forrige gang, da la jeg på meg 40 kg !
Men var bare 17 år og veide 45 kilo før graviditeten....
Gikk alt ned igjen pluss litt til i løpet av 4-5 mnd den gangen men var jo veldig ung og aktiv pluss hadde ekstremt mye melk så ammet og pumpet meg hele tiden, tror det hjalp på.
Denne gangen håper jeg det blir litt mer normalt :)

Har gått ned alt for mye, men har ekstrem svangerskapskvalme så næringsinntaket er lite :/ ... Men fokuserer ikke på vekt :) ikke denne gangen.

Etter 3 kg ned, så har vekta så smått begynt å gå opp igjen. Er fortsatt på minussiden, da. Håper jeg klarer å holde vekten så lenge som mulig!

10 kg i hele svangerskapet.

Jeg har ikke veid meg ennå i dette svangerskapet. Har ikke vekt hjemme. Og har litt avsky mot vekta. Sist gikk jeg opp helt sinnsykt mye (over 30 kg), men det hadde mye å gjøre med at jeg så ut som en ballong på slutten. Hadde så mye vann i kroppen at jeg ikke fikk på meg sko. Særlig herlig i 20 minus. Høyt blodtrykk som utviklet seg til svangerskapsforgiftning godt iblandet trøstespising og stillesittende sjukemelding. Jeg skal IKKE blit sykemeldt så tidlig i dette svangerskapet, det er hvertfall sikkert!

Back
Topp